VIKING SKY je 2019. godine doživio havariju, no sve je spasio naš povremeni sugrađanin
Tvrtka se proširila na američko tržište 2000. godine, osnivanjem prodajnog i marketinškog ureda u Los Angelesu. Od tada, Viking je izrastao u vodeću tvrtku za putovanja malim i većim brodovima koja nudi riječna, oceanska i ekspedicijska putovanja na svih sedam kontinenata.
S operativnim uredom u Baselu u Švicarskoj, Viking nudi itinerare usmjerene na luksuzna odredišta diljem svijeta. Svako putovanje uključuje obalne izlete u svakoj luci i programe na brodu i kopnu, glazbene i umjetničke izvedbe, demonstracije kuhanja, informativne razgovore u luci i pažljivo odabrane gostujuće predavače i još puno toga.
ČEST DUBROVAČKI GOST
Godine 2015. Viking Ocean Cruises je predstavio svoj prvi prekooceanski brod s imenom VIKING STAR za 930 putnika s balkonskim kabinama. Godinu dana kasnije, Viking je porinuo svoj drugi oceanski brod imena VIKING SEA, kojem su se pridružili brodovi blizanci VIKING SKY (2017.), VIKING ORION (2018.),VIKING JUPITER (2019.), VIKING VENUS (2021.), VIKING MARS (2022.), VIKING NEPTUNE (2022.), i VIKING SATURN 2023. godine. Još je novih identičnih brodova u narudžbi s planom isporuke do 2027. godine.
VIKING SKY je čest gost Dubrovnika kao i ostali brodovi blizanci iste kompanije. Porinut je u more 23. ožujka 2016. godine u brodogradilištu Fincantieri Ancona, isporučen je brodaru 26. siječnja 2017. Cijena izgradnje broda je bila 400 milijuna američkih dolara, matična luka mu je Bergen. Ima 47842 bruto tona, dug je 228 metara, a dizel/elektro motori ukupne snage14500 KW preko dvije propele mu omogućuju brzinu od 17 čvorova (maks.20 čv.).
VIKING SKY je prvi put uplovio u luku Gruž 6. travnja 2017. godine. Plovio je uspješno dok nije doživio ozbiljnu havariju gdje je moglo doći do gubitka broda s veoma velikim brojem stradalih.
VALOVI I DO 15 METARA, HELIKOPTERI EVAKUIRALI PUTNIKE
Dana 23. ožujka 2019. kruzer je bio na ruti jugozapadno od Tromsøa do Stavagera u Norveškoj po jakom vjetru i nemirnom moru s valovima visokim i do 15 metara. Vrijeme je bilo unutar operativnih sposobnosti broda. Na brodu je bilo 1373 osoba tj. 915 putnika i 458 članova posade.
Oko 13:50 sati u Hustadviki pored obale između Moldea i Kristiansunda, motori broda pretrpjeli su gubitak tlaka ulja, što je rezultiralo automatskim gašenjem svih motora (black out) i brod je u nemirnom moru počeo plutati nošen prema obali. Kapetan broda je u 14:00 sati proglasio MAYDAY, spustio je u more oba sidra te se nošen vjetrom i valovima približio na samo 100 metara od oštrih hridi pored obale. Brodske lajbote zbog velikih valova je bilo nemoguće spustiti u more. Također, brodovi za spašavanje s obale morali su se vratiti zbog visokih valova, a tegljači su bezuspješno pokušavali pričvrstiti konope za tegljene.
Šest norveških spasilačkih helikoptera poslano je na mjesto događaja i evakuiranje putnika je započelo. Posada VIKING SKYA uspjela je ponovno pokrenuti jedan motor, ali se evakuacija nastavila. Nakon otprilike pet sati, 100 putnika je evakuirano, a najmanje četiri helikoptera sudjelovala su u zračnom spašavanju. U ponoć po lokalnom vremenu oko 170 putnika evakuirano je helikopterima. Brod se i dalje valjao i posrtao na velikim valovima na samo 100 metara udaljenosti od oštrih hridi pored obale. Dana 24. ožujka, nakon što su tri od četiri motora ponovno pokrenuta tijekom noći, evakuacija je zaustavljena u nedjelju ujutro u 9 sati. Jedno oštećeno sidro se podiglo na brod, drugo je otpušteno u more, a VIKING SKYje napokon krenuo prema Moldeu u Norveškoj. Četiri stotine sedamdeset i devet ljudi je helikopterom prebačeno s broda tijekom 30 letova helikopterom. Šesnaest ljudi je odvedeno u bolnicu, od kojih su trojica bila teško ozlijeđena. VIKING SKY je otplovio u Molde vlastitim pogonom uz pratnju dva tegljača gdje je stigao u 16:30 sati 24. ožujka. Dana 27. ožujka, VIKING SKY je stigao u brodogradilište u Kristiansundu u Norveškoj na popravak, a sljedeće krstarenje je otkazano.
DUBROVČANI NA BRODU
Prvi časnik palube iz Dubrovnika je izjavio kako je na brodu bilo još posade iz Korčule i Rijeke. Kapetan broda Bent Gustavsson iz Hammarlanda u Finskoj je djelomično i naš sugrađanin jer ima stan u Dubrovniku gdje mu je povremeno prebivalište.
Kapetan Bent je izvanredno odradio svoj posao prilikom evakuacije i sigurno zbrinuo svakog člana posade i sve putnike uz pomoć helikopterske službe i svih ostalih sudionika s kopna.
VIKING SKY će nam u ovoj sezoni te i idućih godina sigurno dolaziti kao i ostali brodovi blizanci brodarske kompanije Viking Ocean Cruisesa.
Želimo im mirno more.