Mom bought a tractor, SHCH!
Znači kako novinari, tako ni javnost, ne mogu nazočiti ispitivanju okrivljenika, ali informacije iz spisa takve istrage smiju objaviti u interesu javnosti. Zakon nije promijenjen zato što su naši političari ili DORH željeli transparentnost u interesu javnosti nego zbog zahtjeva Bruxellesa. E sad, neke zemlje nisu promijenile svoje zakone, poput Mađarske, Bugarske i Rumunjske, ali Hrvatska jest. Čini se kako se AP u ovoj fazi svoje vladavine odlučio ugledati na ove tri zemlje na čelu sa Zokijevim prijateljem Orbanom. Svaki neznalica koji pomisli kako to ima ikakve veze s autokratskim vladanjem ili još nečim gorim, običan je mrzitelj i mračni, bilo vanjski, bilo unutarnji neprijatelj.
PLENKIJEVE DOBRE NAMJERE
Radi se o tome kako je dobri naš Plenki, baš nekidan, slušao izjavu profesora Jokića o rezultatima istraživanja koje pokazuje kako su nam mladi sve depresivniji i ne vjeruju nikome. Ni profesorima, ni institucijama, a posebno ne vjeruju političarima. Zato je zamolio političare da se prestanu vrijeđati i da uljuđeno komuniciraju štiteći hrvatske institucije jer je i to način vraćanja povjerenja u ljude, koje se kod mladih pokazalo katastrofalnim. Dakle, poanta je u tome kako se naš Plenki zbog toga želi što više približiti Zokijevom pajdu Orbanu, kako bi okolnim putem popravio odnose sa Zokijem, u skladu s naputkom zabrinutog profesora Jokića. Samo je u tome stvar. Logično je kako će svaki pošteni novinar, jednako kao i oduševljena dobronamjerna javnost, podržati takve premijerove dobre namjere. Inače, ljubitelji Eurosonga preveli su Mamu ŠČ na engleski. Zvuči sjajno: „Mom bought a tractor, SHCH“! Kakve to veze ima s prethodnom temom? Baš nikakve, potpuno bezveze mi je palo na pamet.
MAESTRALNI SPOTOVI I MILIJUNI EURA (PROTIV) KORUPCIJE
U međuvremenu, Vlada priprema veliku kampanju kojom će građanima ukazati na štetnost korupcije. Želi podići javnu svijest o njenoj pogubnosti po društvo i jednako tako potaknuti građane na prijavljivanje korupcije, ali i naravno pomoći u zaštiti 'zviždača'. U tu svrhu planira potrošiti pola milijuna eura na promidžbene spotove i slične projekte. Tih pola milijuna eura bit će utrošeno iz plana oporavka, dakle, EU novca. E sad, Europa traži rezultate kako bi se dalje mogao trošiti novac iz iste kese plana oporavka. Kako će provjeravati rezultate još nije razvidno, ali u svakom slučaju možemo očekivati maestralne spotove kakve smo imali pred uvođenje eura. Znate ono kad none unuci kaže: “Ne brini, neće ništa poskupjeti“. Nakon tih novih antikorupcijskih spotova, percepcija građana o totalnoj premreženosti države korupcijom, koja je ipak, je li, samo percepcija, trebala bi se promijeniti. Ako ništa, onda barem iz mišljenja o totalnoj premreženosti korupcijom u samo veliku premreženost. Ako se to doista i dogodi, bio bi to kolosalan uspjeh ove Vlade. Možda uključe i spot onog pekara koji na pitanje kako ćemo plaćati eurima odgovara: „ Ništa lakše! Jednostavno“! Pa tako uđe neki dundo u pekaru i pita : „Kako ću prijaviti korupciju?“ Na to će mu pekar razdragano: „Ništa lakše! Jednostavno!“. I tako mic po mic i ode pola milijuna eura. Kako? Jednostavno! Mom bought a tractor, SHCH!
VRIJEME ZA RJEŠAVANJE TRASE, ALI I BROJA TRAKA ZA BUDUĆNOST
Za to vrijeme, u Stonu je Predsjednik Uprave HC-a izjavio kako je gotovo sve pripremljeno za gradnju 'brze ceste' do Zračne luke, o kojoj slušamo gotovo trideset godina. Naveo je i trasu koja prolazi iznad Omble što je Komolac diglo na noge. E sad, nejasno je iz njegove izjave, je li Studija utjecaja na okoliš gotova ili se još čeka. Zanimljivo je kako isto kao i nekad, HC i dalje planira graditi dvotračnu cestu kakva je zamišljena još 1986. godine. U planu je i spajanje s dubrovačkim mostom. Predsjednik Gradskog vijeća Marko Potrebica s pravom kaže kako je to potpuno besmisleno s obzirom na broj vozila koja već sad prolaze od stonskog mosta prema Karasovićima. Dvotračna je imala smisla nekad, za današnji ljetni promet premala je i četverotračna. Cestu ne radiš za danas ili sutra nego za budućnost. Jednako kao što je besmisleno njeno spajanje na dubrovački most jer bi se opet opteretila magistrala i zagušio prilaz Gradu. Nadajmo se kako ovaj stav Potrebice, kao stav Grada, nije problem županu pa će podržati njihove ideje. Uz toliki promet dvotračna je cesta, cesta za prošlo stoljeće. E sad, očekujemo od župana da digne veliku galamu oko ideje prolaska ceste nad Omblom, barem toliku kakvu je digao oko gradnje aerodroma u Trebinju, inzistirajući kako će to zagaditi Omblu. Sad je vrijeme za rješavanje trase, ali i broja traka za budućnost. U protivnom možemo svi samo pjevati: „Mom bought a tractor, SHCH!“ Eto vas.