LAJNER "ORSOVA" je uplovio u Dubrovnik i prije prve linijske plovidbe prema Australiji
Nakon što su 1947. godine izgrađen prvo ORCADES, a potom 1951. godine i ORONSAY, u istom brodogradilištu Vickers-Armstrong Ltd., Barrow-in-Furness u Velikoj Britaniji, porinuta je u more 1954. godine i novogradnja broj 1021, krštena imenom ORSOVA.
Ugovorena cijena broda bila je 5,776 milijuna tadašnjih britanskih funti. Kuma broda je bila gospođa Anderson, supruga predsjednika Orient Linea, a svi brodovi tada jake i moćne britanske kompanije su imali počet no slovo "O".
SKRATIO PUTOVANJE PREMA AUSTRALIJI ZA CIJELI TJEDAN
ORSOVA je imala 28790 bruto tona, bila duga 220, široka 28 metara. Mogla je prevoziti 694 putnika u prvom i 809 u turističkom razredu, a njih je opsluživalo 640 članova posade. U skladišnim prostorima mogla je prevoziti 8873 kubičnih metara generalnog tereta. Šest parnih SRG turbina ukupne snage 42500 KS su joj preko dvije propele omogućavale brzinu od 22 čvora. Zanimljivo je napomenuti kako je 1960. godine na izvrsnim iskustvima eksploatacije ovih brodova naručen u istom brodogradilištu i četvrti brod sličnih karakteristika, ali nešto veći, od 42 000 bruto tona, kasnije legendarna ORIANA koja je također posjetila naš grad.
Već je koncem pedesetih godina bilo jasno kako je primat prijevoza putnika definitivno prešao na stranu interkontinentalnog putničkog zračnog prometa. ORSOVA, novi brod, u to vrijeme najveći u Velikoj Britaniji, zaplovio je 17. ožujka 1954. godine na redovnoj pruzi tičući luke: Tilbury (predio Londona), Napulj, Port Said, Aden, Colombo, Fremantle, Melbourne, Sydney. Svojom je brzinom u odnosu na dotadašnje brodove skratio duljinu putovanja prema dalekoj Australiji za cijeli tjedan, pa je sada to putovanje trajalo 28 dana.
NAKON KOMPLETNOG PREUREĐENJA, STIGAO I U DUBROVNIK
Već od travnja sljedeće godine održava prugu oko svijeta tičući luke: London, Sydney, San Francisco, London. Kada je 1966. godine čuveni britanski brodar "The Peninsular and Oriental Steam Navigation Company" (P&O) otkupio sve dionice Orient Linea, ORSOVA prelazi pod njenu zastavu.
Novi vlasnik ga je nakon tri godine kompletno preuredio u brod za kružna putovanja. Od tada sljedeće četiri godine krstari svim morima svijeta pa je doplovio i pod dubrovačke mire te se tako pridružio brojnim velikanima oceana koji su posjetili naš grad.
Zanimljivo je kako je priložena fotografija iz arhiva “Našeg mora” objavljena u veljači 1954. godine, što jedino može značiti kako je ORSOVA ovamo doplovila i prije nego je započela svoja prva redovna linijska putovanja prema Australiji. Zna se sigurno kako je posjetila Dubrovnik i 29. lipnja iste godine kada je za njegove putnike organiziran program u dvije skupine od kojih je prva s Ploča krenula autobusima na Žarkovicu i u Rijeku dubrovačku, a druga unutar gradskih zidina. Za sve njih je bio tiskan lijepi letak programa posjete u obliku izvrsno dizajniranog suvenira.
Kada je postalo jasno kako “Velika trojka” građena za sasvim druge poslove, nema više izgleda u borbi sa sve modernijim putničkim krstašima koji se u to vrijeme počinju graditi, donesena je odluka o njihovoj prodaji. U veljači 1974. godine ORSOVA je uplovila u svoju posljednju luku, tajvanski Kaoshiung gdje je do kraja godine izrezana u staro željezo. Tu su u istom rezalištu brodova izrezani brodovi blizanci ORCADES (1973.) i ORONSAY (1975.).