'

POVODOM MJESECA KNJIGE Vedran Mezei održao predavanje osnovnoškolcima u Orašcu

Autor: dubrovackidnevnik.hr
Mezei je učenicima govorio u svom književnom radu

Povodom obilježavanja Mjeseca hrvatske knjige u petak je učenicima šestih razreda OŠ Antuna Masle u Orašcu predavanje održao Vedran Mezei, autor knjiga Tu sam! i Treći ključ.

Mezei je govorio o svojem književnom radu pa su tako učenici saznali da je njegova prva knjiga zbirka sedam pripovjedaka koje govore o neobičnim događajima u životu običnih ljudi čije radnje odvode čitatelje na putovanja diljem svijeta. Roman Treći ključ prati dvije priče, suvremenu i povijesnu, a obje su smještene u Dubrovnik i okolicu. Povijesni dio romana govori o razornom potresu iz 1667. godine dok se knjiga najvećim dijelom bavi propitivanjem slobode kao univerzalne vrijednosti u različitim društvenim i povijesnim okolnostima.

Učenici su mogli čuti i detalje o nesvakidašnjim promocijama ovih dvaju knjiga. Tako je Tu sam! predstavljena u zagrebačkom i dubrovačkom zatvoru, a povod je bio prijateljstvo autora sa gospođom Agnes Fuery, aktivisticom za ljudska prava, koja je Vedranu dala dopuštenje da zatvorenicima u Hrvatskoj predstavi njezinu tragičnu, ali inspirativnu životnu priču. Upravo s tom pričom Mezei zaključuje svoju prvu knjigu, a kasnije će zajedno sa gđom Fuery snimiti prilog za jednu nacionalnu televizijsku kuću koji je najavljen kao najdojmljivija priča o fenomenu oprosta koju smo ikada čuli.

Roman Treći ključ imao je čak pet promocija na taraci zapuštenog ljetnikovca Bettera u Mlinima gdje je svojedobno boravio i slavni Ruđer Bošković te upravo ovdje, po svemu sudeći, napisao i jedno svoje znanstveno djelo. Inače, na ovom povijesnom lokalitetu odvija se i veliki dio radnje spomenutog romana.

Mezei je učenicima pročitao dijelove iz svojih knjiga te knjižnici škole darovao primjerak Trećeg ključa. Također se zahvalio školi na pozivu, posebno nastavnicima hrvatskog jezika Josipu Jeliću i Ljubici Jeljenić. Učenici su iskoristili priliku i na kraju predavanja napravili razgovor s autorom koji će biti objavljen u njihovom školskom časopisu.