OSTACI DANA U subotu otvaranje zanimljive izložbe umjetnice Ive Laterze Obuljen
Lokacija Kupari na kojoj su snimljene fotografije sastoji se od kompleksa pet hotela sa šetnicom, velikom pješčanom plažom i brojnim manjim stjenovitim plažama. Prvu zgradu (Hotel Grand) sagradio je češki investitor između dva svjetska rata i služila je kao hotel. Nakon rata i Rezolucije informbiroa, od ožujka 1949. Kupari su proglašeni odmaralištem od općedržavnog značenja za Jugoslaviju.
Kroz naredna četiri desetljeća izgrađene su dodatne četiri modernističke i brutalističke zgrade (hoteli Kupari, Goričina, Goričina II i Pelegrin), a Kupari su pretvoreni u odmaralište za elitu jugoslavenske vojske, časnike i njihove obitelji, ali i predsjednika Tita koji je i ovdje imao vilu koju je ponekad posjećivao.
Elitno odmaralište na ekskluzivnoj lokaciji u neposrednoj blizini Dubrovnika, uslijed ratnih događanja 1990-ih, ali i onih koji su slijedi nakon toga, doveli su do 23 godine nebrige, a mjesto je dodatno demolirano, provaljeno i intenzivno okupirano od strane grafitera.
Rat i njegove posljedice ostavile su neizbježan trag i na osobnu priču autorice gdje se nacionalna povijest reflektira na izbore u obiteljskim pričama i na njen odlazak iz matične države na studij u inozemstvo. Upravo uklopljenost i nemogući bijeg iz takvih narativa koji zadaju okvir pričama i obiteljskim fotografijama u vrijeme rata, autorica oponaša umetanjem svojih vlastitih slika u fotografirani prostor. U kontekstu poderanih tapeta zida, spoja agresivnih i humorističnih grafita te raspadajućih dijelova nosivih zidova, Laterza Obuljen unosi svoju sliku u prostor s kojim se ona u potpunosti stapa zaustavljajući taj trenutak u fotografiji. One nastavljaju ritam prostora, osjećaju ga i dišu isti zrak s njime balansirajući između zagušenih teških, glasnih priča i osjećaja tišine, širokih napuštenih hodnika i sala s lusterom bez kristala u kojima se čuje tek glas zalutale ptice ili vihor morskog vjetra. Ova se kakofonija prožima kroz sva djela, bilo da se radi o mediju fotografije ili akrila na platnu te promatrača zatiče u trenutku kada djela nastavljaju svoj prostorni i zvučni raster izvan njih samih, potičući ga na poniranje u svoj vlastiti svijet.
Fotografije su tiskane posebnom tehnikom na aluminijskim pločama i svili.
Umjetnička izložba Ive Laterze Obuljen ima za cilj prikazati nekadašnje elitno odmaralište Kupari kroz povijesni kontekst, ali i prizmu umjetnice i njenog osobnog doživljaja.