'

Otkrivamo tko stoji iza tajanstvene firme zbog koje se prodaje Garaža na Ilijinoj glavici

Autor: Maro Marušić Autori fotografija: Goran Mratinović
Zbog firme Travel Boutique Croatia, Garaža ide na prodaju. Donosimo kako se ta firma, koja je osnovana tek u ljeto prošle godine, odjednom našla u cijeloj trakavici oko Javne garaže na Ilijinoj glavici

Prošlog tjedna u dubrovačkim medijima se pojavila vijest kako je Općinski sud u Dubrovniku donio rješenje o provođenju javne dražbe Javne garaže na Ilijinoj glavici. Ovrhovoditelj je tvrtka Travel Boutique Croatia d.o.o., dok je ovršenik tvrtka Garaža ulaganja. Prema rješenju, ročište za dražbu navedene nekretnine održat će se 11. rujna u zgradi suda u Dubrovniku, a vrijednost nekretnine iznosi 161.830.000 kuna. Drugim riječima, garaža ide na prodaju zbog dugovanja tvrtki Travel Boutique Croatia.

Međutim, tko je ta misteriozna tvrtka i kako se odjednom pojavila u cijeloj priči oko Garaže? Tvrtka Travel Boutique Croatia d.o.o. osnovana je prije godinu dana, u ljeto 2017., a direktor firme je Damir Ivić. Firma nema zaposlenih i nema nikakvih prihoda. Direktor Travela Damir Ivić, inače iz Osijeka, dubrovačkoj je javnosti postao poznat 2012. godine kada je ušao u vlasništvo PGM Raguse, posrnulog građevinskog diva. Ivić je udjele u PGM Ragusi kupio od slavonskog poduzetnika Tomislava Opačka koji je svega mjesec dana bio vlasnik. Bilo je to vrijeme kada su slavonski poduzetnici kupovali dubrovačke građevinske tvrtke koje su grcale u problemima. Sjetimo se, a o čemu je Dubrovački dnevnik iscrpno pisao, kako je i slavonski poduzetnik Davorin Došlić kupio tvrtku Konel.

Damir Ivić svojevremeno je u takozvanoj Aferi Šljunak nepravomoćno proglašen krivim za pomaganje u primanju mita, za što je osuđen na pet mjeseci zatvora, a ta mu je kazna zamijenjena radom za opće dobro. Ivić je tad bio zaposlen u firmi Osijek Koteks koja je gradila autocestu Slavonika, a USKOK je teretio njega i vlasnika Osijek Koteksa Draga Tadića da su od vlasnika prijevozničke tvrtke Ramiza Pandžića primili najmanje 2,5 milijuna kuna mita. Ivić je, također, svojedobno bio pod istragom zbog curenja povjerljivih informacija iz policije.

On se vodi kao direktor Travel Boutique Croatia, te kao osoba ovlaštena za zastupanje firme, no osnivač Travela je zagrebačka tvrtka Best in Parking. Direktor Best in Parkinga je Austrijanac Johann Breiteneder, a prokuristi firme su Ibrica Zulfikarpašić i Alen Zulfikarpašić. Best in Parking u Zagrebu upravlja s garažama u strogom centru, poput one u Centru Branimir, Centru Kaptol, te na Cvjetnog trgu. Osim Zagreba, vode dvije garaže i u Rijeci - garažu Zagrad i garažu Stari grad.

Prokurist Best in Parkinga Alen Zulfikarpašić dugo je u biznisu s garažama. Nekoć je bio osnivač i direktor tvrtke Parkcom zajedno s Denisom Kadićem, a u to su vrijeme od raznih gradova dobivali koncesije za upravljanje gradskim garažama. Mediji o toj praksi nisu pisali u superlativima. Slobodna Dalmacija svojevremeno se pitala zašto se zadarske javne garaže daju zagrebačkoj tvrtki u koncesiju umjesto da njima upravlja gradsko poduzeće.

-S preko tisuću parkirnih mjesta u javnim garažama na Relji i TIZ-u neće upravljati, kao što su iz gradske uprave tvrdili, gradsko poduzeće Obale i lučice, već zagrebačka tvrtka Parkcom u vlasništvu Denisa Kadića i Alena Zulfikarpašića! Riječ je o tvrtki registriranoj, među ostalim, i za usluge parkiranja koja je u manje od dvije godine postojanja uspjela dobiti dugogodišnje unosne koncesije za parkiranje u čak devet hrvatskih gradova – Zadru, Sisku, Novoj Gradiški, Kutini, Rogoznici, Pločama, Pakracu, Veloj Luci, gdje su na vlasti ili HDZ ili njihovi koalicijski partneri – pisala je tada Slobodna Dalmacija.

Makarska kronika još je bila oštrija u napisima o tvrtki Parkcom.

-Scenarij je, pak, svugdje bio isti – na osnovu odluka Gradskog vijeća gradski parkinzi i javne garaže prepuštani su Parkcomu u koncesiju. I dok bi tvrtka uredno uzimala profit od naplate parkinga, istovremeno bi zaostajala s isplatom naknade za koncesiju gradu kojeg su 'zaposjeli'. S obzirom da se o aferama vezanim za tvrtku Parcom javno pisalo, pogotovo u slučaju Ploča i Pakraca koji su krajem 2008. godine tražili raskid ugovora kao i u slučaju Rogoznice, gdje je održan javni prosvjed nakon što je odlučeno cijeli javni parking prepustiti Parcomu, postavlja se pitanje kako je moguće da je makarskom gradonačelniku i njegovim suradnicima moglo pasti na pamet pokušati progurati odluku o davanju makarskog parkinga u koncesiju spomenutoj tvrtki – pisala je onda Makarska kronika.

Zanimljivo kako je Parkcom jedno vrijeme bio operater dubrovačke Garaže. Na mjestu operatera poslije ga je naslijedila tvrtka BOE Croatia, čiji su osnivači također Austrijanci. Parkcom se kasnije ugasio i ta tvrtka više ne postoji. Kontaktirali smo prokurista Best in Parkinga Ibricu Zulfikarpašića, inače odvjetnika, da nam pojasni kako se tvrtka Travel Boutique Croatia našla u priči oko dubrovačke Garaže, te koja dugovanja prema njoj ima tvrtka Garaža ulaganja d.o.o. Ibrica Zulfikarpašić nije bio previše raspoložen za priču.

-Nemojte se ljutit, ja sam jedan od onih odvjetnika koji su malo u javnosti i medijima. Tako djelujem, poštujući klijente – kazao nam je Ibrica Zulfikarpašić, te šturo dodao – u Priči oko Travel Boutique Croatia nema ništa sporno i tajanstveno, pročeprkajte malo sudske registre i zemljišne knjige i sve će vam biti jasno.

Pokušali smo biti uporni, pa smo odvjetniku, među ostalim, spomenuli norveški fond B2 Kapital, nakon čega je on kratko kazao „Vidite da nije teško“, te je zaključio razgovor. Da bismo došli do norveškog fonda i Travel Boutique Croatia na kratko ćemo se vratiti na sami početak, još u vrijeme bivše gradonačelnice Dubravke Šuice, kada je priča oko garaže i započela. Grad Dubrovnik, podsjetimo, dao je svoje zemljište na Ilijinoj glavici Midia grupi da napravi garažu koja će nakon 30 godina u potpunosti pripasti Gradu Dubrovniku. Midia je za gradnju uzela kredit kod PBZ banke, a Grad Dubrovnik je bio jamac. Midia nije vraćala kredit, a Arbitražni sud je presudio kako Grad Dubrovnik nije dužan plaćati PBZ banki kredit od Midije. PBZ banka je tako ostala kratkih rukava, a svoj nenaplaćeni kredit prodala je norveškom fondu B2 Kapital koji se bavi upravo otkupom nenaplaćenih i rizičnih kredita, te sličnim poslovima. Neslužbeno se špekuliralo da je PBZ svoja prava prodala B2 za 70 milijuna kuna, ali ta informacija nikad nije dobila službenu potvrdu. Poslali smo upit PBZ-u da nam kažu zbog čega su i za koji novac prodali svoja potraživanja na dubrovačkoj Garaži, ali na njega nisu odgovorili (ako u međuvremenu pošalju odgovor, objavit ćemo ga).

Puno se toga izdogađalo u odnosu Grad Dubrovnik – PBZ banka u posljednjih nekoliko mjeseci. Gradonačelnik Mato Franković pokušavao je postići dogovor s PBZ bankom o otkupu kredita, ali nije uspio, a dugogodišnji direktor PBZ-a Božo Prka otišao je sa svoje pozicije. Da je pukla ljubav Grada Dubrovnika i PBZ-a vidljivo je iz poteza Frankovića koji je račun Grada Dubrovnika s PBZ banke prebacio na OTP banku, upravo negdje u vrijeme kada su svoja potraživanja prodali norveškom fondu.

Kako stvari stoje, vjerojatno je Travel Boutique Croatia taj nenaplaćeni kredit opet dalje otkupio od norveškog fonda. Za koji novac, ostaje nepoznato. Naravno da smo B2 Kapital pitali je li to istina, ali ni oni nam nisu odgovorili na upit, vjerojatno zbog poslovne tajne.

Iako se zbog Damira Ivića na prvu moglo pomisliti da je možda u pitanju nekakav dug Midije prema PGM Ragusi, Ibrica Zulfikarpašić nam je kazao da mu ta priča nije poznata. Znači da, prema logici stvari, jedino kako je Travel Boutique Croatia mogao ući u ovu priču oko dubrovačke Garaže je preko norveškog fonda. Naravno, ovo ne tvrdimo kao službenu istinu, ovo su samo naše špekulacije.

Za kraj moramo se osvrnuti i na tvrtku Garaža ulaganja, koja duguje Travelu, i zbog koje sve ide na bubanj. Ta tvrtka je pravni slijednik Midia grupe, a kao njen osnivač i direktor vodi se Silvije Juričić, koji mjesto prebivališta ima prijavljeno u Čitluku. Nije najjasnije ni zašto je on ulazio u vlasničku strukturu Garaže kada mu je dobro bilo poznato dugovanje Midije prema PBZ-u. Pokušali smo doći do njega, ali na službene telefone nitko se nije javljao.

Priča oko Garaže i dalje je strašno zamršena, ne čudi da gradski vijećnici ne znaju puno, te da traže tematsku sjednicu na kojoj bi se pokušalo odgovoriti na brojna pitanja. Datum prodaje garaže sve je bliži, a Grad Dubrovnik ima mogućnost prvokupa. Je li pametno kupiti Garažu i za koji novac, neće biti nimalo lako odgovoriti. Naime, Grad Dubrovnik je ionako vlasnik nekretnina koje se prodaju što znači da bi nekretnine kupio sam od sebe, a da bi novac išao Travel Boutique Croatia, i drugim vjerovnicima, poput poreznog dugovanja državi. Drugim riječima, Grad Dubrovnik će jednog dana ionako, prema potpisanom ugovoru, opet biti jedini vlasnik Garaže, pa je veliko pitanje isplatili mu se kupiti Garažu i po kojim uvjetima. Naravno da bi bilo dobro da Grad Dubrovnik odmah postane vlasnik Garaže, ali ne i po cijeni s kojom će se krenuti u javnu dražbu. Naime, ako je istina da je PBZ norveškom fondu prodao potraživanja za 70 milijuna kuna, bilo bi ludo kupiti Garažu za 160 milijuna.

Maro Marušić