Grčki kruzer "STELLA OCEANIS" dolazio je u Gruž, a među prvima je u svijetu imao ugrađene ''bow thrustere''
U brodogradilištu Cantieri Riuniti del' Adriatico Monfalcone izvršena je u travnju 1965. godine primopredaja novogradnje broj 1880, putničkog trajekta od 4500 bruto tona, dugog 105 metara koji je tom prigodom dobio ime APHRODITE. Dva Sulzer Adriatico diesel glavna pogonska stroja ukupne snage 4046 kW preko dvije propele omogućavali su mu plovidbu brzinom od 18 čvorova.
Mogao je prevoziti 414 putnika u tri putnička razreda (luksuzni, turistički i palubni) i 40 automobila. Naručitelj, Grčka turistička zajednica predala ga je u najam brodarskoj kompaniji Kavounides Shipping Co Ltd iz Pireja.
PRVI OD TRI ISTOVJETNA BRODA
Bio je to prvi od tri istovjetna ekonomično i skladno dizajnirana putnička broda građena u talijanskim brodogradilištima u vidu zadnje otplate ratnih reparacija Italije prema Grčkoj nakon završetka Drugog svjetskog rata. Iza njega su uskoro slijedili nama dobro poznati brodovi EROS (kasnije JASON) i ADONIS (kasnije ATLANTIS). Sva su tri broda uglavnom plovili na redovnim prugama iz Pireja prema Kreti i Dodekanezima (otočna skupina od 12 većih i 150 manjih grčkih otoka u Egejskom moru) uvodeći nove i komfornije plovidbe s prvim naznakama sve popularnijih kružnih putovanja. Među prvim putničkim brodovima na svijetu su imali ugrađene bow thrustere (pramčani potisak za lakše manevriranje) za bolje manevriranje uskim i neprikladnim egejskim otočkim lukama.
Ipak, očito da ovako zamišljeni posao nije imao nekog velikoga komercijalnog uspjeha pa je već sljedeće 1966. godine APHRODITE prodana brodarskoj kompaniji Sun Line iz Pireja koji je brodu dao i novo ime STELLA OCEANIS.
KAKO SE RODILA STELLA OCEANIS?
Odmah je potpuno preuređen za kružna putovanja na kojima uspješno plovi sljedećih trideset godina. Mogao je prihvatiti maksimalno 300 putnika o kojima je brinulo 130 članova posade. Putnici su mu većinom bili sredovječni Amerikanci, a brod je pružao ugodnu atmosferu u salonima kojih je bilo i više nego što se to od broda njegove veličine moglo uopće i očekivati.
Bio je to pravi minijaturni moderni putnički kruzer u punom značenju te riječi, koji je uvijek imao svoje stalne i vjerne putnike. STELLA OCEANIS je uglavnom plovila u Egejskome moru između brojnih grčkih otoka, ali je povremeno dolazila i u Jadran, te bi tom prigodom znala često posjetiti i naš grad.
PRVI POSJET IZ 1969. GODINE
Prvi put nas je posjetila 4. srpnja 1969., a posljednji 8. kolovoza 1989. godine. Nakon što su se 1995. godine spojile brodarske kompanije Sun Line i Epirotiki Line, STELLA OCEANIS je zaplovila u floti novoga brodara Royal Olympic Cruises (ROC) većinom iz Pireja prema: Rodosu, Kreti, Santoriniju, Patmosu, Mikonosu i Kusadasiju.
Na tim doista uspješnim i popularnim kraćim krstarenjima Egejskim morem ostaje sve do 2003. godine i stečaja matične kompanije. Tri broda koja su tvorila stečajnu masu propalog ROC-a, STELLA OCEANIS, STELLA SOLARIS i APOLLON su uskoro prodani na dražbi indijskim rezalištima brodova. Tako se i STELLA OCEANIS, ovaj put pod imenom S OCEAN, u studenom 2003. godine uputila na daleko i svoje posljednje putovanje prema indijskom rezalištu brodova, nasukana na plaže Alanga gdje je završila u hrpi sekundarnih sirovina tijekom sljedeće 2004. godine.