SS "AUSONIA" Bila je najmoderniji, najveći i najbrži putničko-teretni brod na Sredozemlju
Za kompaniju Adriatica di Navigazione iz Venecije je zaplovio na bliskoistočnoj redovnoj pruzi u listopadu 1957. godine iz Trsta tičući luke: Venecija, Brindisi, Aleksandrija, Bejrut, Pirej i Bari. Bio je u to doba najmoderniji, najbrži i najveći putničko - teretni brod na Sredozemlju.
U DUBROVNIKU PRVI PUT 1970. GODINE
Prvi dolazak broda AVSONIA u grušku luku je bio 28. ožujka 1970. godine u 11:00 sati kada je i Dubrovnik, nakon Venecije, Barija, Brindisia, Rodosa i Pireja uvršten u njegovu redovnu liniju iz Trsta za Bliski Istok. Te godine uplovljava ukupno 13 puta iz Venecije u 11:00 sati te isplovljava u pravcu Brindisia u 16:00 sati.
Sličan program s devet dolazaka nastavlja i sljedeće godine, s isplovljavanjima prema Beirutu i Rodosu. Nakon dvogodišnje stanke pojavljuje se 20. svibnja 1973. godine i tada nas posjećuje ukupno 10 puta s polascima prema Bariju. Isti red plovidbe, s promijenjenim dolaskom u 8:00 sati ujutro i odlaskom u 23:00 sati navečer zadržava i sljedeće četiri godine.
AVSONIA POSTALA AUSONIA
Ime broda AVSONIA modificirano je u AUSONIA. Ovo novo vrijeme i dulji boravak u Gružu pokazuje da plovidba broda uz linijski prijevoz već preuzima elemente kružnih putovanja. U programu putovanja objavljenom 1976. godine AUSONIA na dvotjednoj plovidbi s polaskom 5. i 18. ožujka iz Venecije posjećuje luke: Dubrovnik, Tunis, Casablancu, Tanger i La Vallettu. Nakon toga sve do listopada uplovljava u Dubrovnik, Pirej, Kusadasi, Istanbul, Kos, Rodos, Santorini i Krf naizmjenično tičući luke: Venecija, Brindisi, Aleksandrija, Antalija, Rodos, Izmir, Iraklion, Dubrovnik, Bari, Venecija. Posljednji put iz gruške luke AUSONIA odlazi 18. rujna 1977. godine u 23:00 sati s 345 putnika prema Pireju i Tunisu.
Već dvadeset godina tako uspješno plovi. Kad konačno prestane zanimanje za ovakvim putovanjima i prijevozom odlazi 1978. godine u brodogradilište Arsenal Triestino San Marco na preuređenje u brod za kružna putovanja za smještaj 690 putnika.
BROD ZA KRUŽNA PUTOVANJA
Od sljedeće godine u najmu plovi do 1983. godine kada ga kupuje Ausonia Crociere iz Napulja, u vlasništvu poznatije Grimaldi-Siosa brodarske grupe. Nakon još dva preuređenja u brodogradilištima La Spezia 1984. i u Palermu 1986. godine s novim kapacitetom za 750 putnika uspješno krstari Sredozemljem sve do 1998. kada ga je kupio ciparski Louis Cruise Lines iz Limassola. Ponovo rekonstruiran od tada može prihvatiti do 700 putnika i 280 članova posade te plovi isključivo na kratkim mini krstarenjima oko grčkih otoka i Bliskog Istoka u najmu britanske putničke agencije First Choice Holidays.
U najmu First Choicea nas je posjetio 30. listopada 2001. godine, a njegov posljednji dolazak u luku Gruž pod Luisom bio je 16. listopada 2005. godine. Brodarska kompanija Louis Cruise Lines je još jednom preuredila brod i dala mu novo ime pa je tako od kraja 2006. godine ovaj legendarni brod nakon brojnih preinaka imao 12609 bruto tona i novo ime IVORY. Ali samo nakratko, jer je već 2007. godine iznajmljen grčkom brodaru Golden Star Cruises za kojega je iz Pireja započeo ploviti na trodnevnim i četverodnevnim mini kružnim putovanjima Egejskim morem pod privremenim imenom AEGEAN TWO.
BIO JE U ODLIČNOM STANJU, ALI JE IPAK ZAVRŠIO U REZALIŠTU
Nakon završene sezone krstarenja, brod je raspremljen na sidrištu pored Pireja u Grčkoj. U siječnju 2010. godine objavljena je vijest da je indijskim rezalištima brodova za dva milijuna dolara prodan brod IVORY. Iako je brod još bio u odličnom stanju, nadolazeća konvencija SOLAS 2010 (Safety Of Life At Sea) mu je odredila konačnu sudbinu. Ta konvencija nije dozvoljavala brodovima starijim od 40 godina da plove u međunarodnoj plovidbi s putnicima osim pod posebnim uvjetima te se više u njega nije isplatilo ulagati.
Tako je priča o ovome zanimljivom brodu dobila svoj konačan i tužan epilog. Početkom rujna 2010. godine na plažama rezališta brodova Alang, okončano je rezanje broda WINNEN 5, pod kojim je imenom nekadašnja AUSONIA izrezana.