RMS "ORMUZ" Prvi put nas je posjetio prije 115 godina, a 10 godina nakon toga je u Gružu iskrcao ratne izbjeglice
Na navozima brodogradilišta Farfield Shipbuilding & Enginnering Co. Ltd. u Glasgowu kao novogradnja broj 317 je 1886. godine za brodara Orient Steam Navigation Company (Orient Line) izgrađen putničko-teretni parobrod ORMUZ od 6031 bruto tona. Bio je dug 147 i širok 16 metara, a parni stroj trostruke ekspanzije i ukupne snage 8000 KS omogućavao mu je preko jedne propele plovidbu brzinom od 18 čvorova.
Također, u svojim plovidbama za vrijeme povoljnog vjetra se pomagao i jedrima. Mogao je primiti 196 putnika u prvom, 170 u drugom i 120 putnika u trećem razredu. Imao je pet teretnih skladišta te je dio tereta mogao hladiti, a u njima su prevozili voće, meso i ostale prehrambene proizvode iz Australije u Veliku Britaniju.
VEĆ 1909. PRVI PUT U DUBROVNIKU
Zaplovio je 3. veljače 1887. iz Londona preko Gibraltara, Napulja, Port Saida, Sueza i Colomba do australskih luka Adelaide, Melbourne i Sydney. Na ovoj je pruzi neumorno plovio preko dvadeset godina. ORMUZ je povremeno poduzimao i kružna putovanja Sredozemljem pa je tako 15. travnja 1909. godine s 94 putnika doplovio i do Dubrovnika.
To mu je pod ovim imenom bio jedini posjet, a unikatnu fotografiju usidrenog parobroda pored otoka Dakse postavljam uz tekst. Također, postavljam i današnju fotografiju na kupalištu Copacabana na Babinom Kuku koja prikazuje i stijenu s koje se prije skakalo u more sve do izgradnje kompleksa hotela Dubrava - Babin Kuk 1976. godine, a danas je tu betonizirani dio kupališta. Razlika u godinama između slike s brodom ORMUZ i današnje je 115 godina.
RATNI VETERAN
Parobrod ORMUZ u kolovozu 1911. poduzima svoje posljednje putovanje da bi potom bio prodan francuskom brodaru Compagnie de Navigation Sud Atlantique (CSA) sa sjedištem kompanije u Bordeauxu. Potpuno preuređen mogao je primiti 108 putnika u prvom, 143 u drugom i 300 putnika u trećem emigrantskom razredu. Pod novim imenom DIVONA, s 208 članova posade, plovi na redovnoj poštanskoj pruzi iz Bordeauxa prema Argentini.
Godine 1915. u prosincu je rekviriran za potrebe francuske vojske te je u Toulonu u Francuskoj preuređen u brod bolnicu za prihvat 600 ranjenika. DIVONA je uglavnom plovila između balkanskih ratišta i Toulona. Završetkom rata sudjeluje u vojnim konvojima Sredozemljem kao naoružani transportni brod pa je tako u svibnju 1919. još jednom doplovila do gruške luke kao repatrijacijski brod gdje je u plovidbi iz Krfa iskrcala veliku skupinu ratnih izbjeglica.
U ožujku 1920. već ostarjeli ratni veteran je u luci Bordeaux u Francuskoj raspremljen i djelomično do 1922. izrezan u staro željezo. Ostatak olupine broda otegljen je u Savonu u Italiji gdje je do konca iste godine potpuno nestao u hrpi sekundarnih sirovina.