"FINNSTAR" Pod različitim imenima je bio najveći trajekt na svijetu, zanimljivi kruzer, ali i brod-kasino
U brodogradilištu Wartsilla Hietalahti u Helsinkiju svečano je 25. kolovoza 1966. porinuta u more novogradnja broj 383, putnički trajekt imena FINLANDIA od 8583 bruto tona, dug 153 i širok 20 metara. Četiri Wartsilla-Sulzer glavna pogonska stroja ukupne snage 12060 kW omogućavali su mu preko četiri propele plovidbu brzinom od 22 čvora. Zaplovio je na redovnoj pruzi Helsinki - Copenhagen - Travemuende u floti brodara Finland Steamship Company (Finska Angfartygs Ab) 25. svibnja 1967. s 1000 putnika i 320 automobila razmještenih na devet paluba. Bio je u to vrijeme najveći trajekt na svijetu i najbrži na Baltiku.
FINLANDIA POSTALA FINNSTAR
FINLANDIA je 1975. dobila novog vlasnika, brodarsku kompaniju Finnlines, ali je još neko vrijeme zadržala staro ime i plovila je na istim prugama. Međutim, dolaskom komfornijih i bržih trajekata, uskoro je raspremljena da bi koncem 1978. godine u brodogradilištu Wartsilla Turku potpuno preuređena u brod za kružna putovanja. U tom preuređenju brodu su ugradili stabilizatore protiv jačih ljuljanja broda te su ih mogli uvlačiti u trup broda.
Od siječnja sljedeće godine, pod novim imenom FINNSTAR započinje za Finnlines poduzimati i prva krstarenja zapadnom obalom Afrike zimi, Baltikom do Lenjingrada i Tallina ljeti, a u proljeće i jesen u zakupu Hapag-Lloyda Sredozemljem i norveškim fjordovima.
POSJETI DUBROVNIKU
U tim je plovidbama prvi put posjetio Gruž 16. travnja 1979. godine na proputovanju prema Veneciji te u povratku 18. travnja kada je otplovio prema Pireju. Ponovo se najesen vraća 26. rujna i 15. listopada da bi posljednji put 3. travnja 1980. doplovio u Dubrovnik na svom 11-dnevnom uskršnjem putovanju s polaskom iz Barcelone 28. ožujka tičući luke: Messina, Katakolon, Itea, Korint, Naufplion, Pirej, Ithaca, Dubrovnik, Krf i Tunis.
Dobro zamišljeni posao se nažalost slabo razvijao, pa je FINNSTAR već u rujnu 1980. raspremljen na mrtvom vezu u francuskom Toulonu gdje ostaje sve do svibnja sljedeće godine. Potom odlazi na Daleki Istok i tu pod raznim imenima plovi sve do 1995. godine kada započinje krstariti po Karibima u Costinoj floti sljedeće tri godine kao COSTA PLAYA. Od 1998. plovi u vodama oko Hong Konga.
ČESTO MIJENJANJE VLASNIKA I IMENA
Mijenjajući vlasnike, brod često mijenja i ime: 1978. u FINNSTAR, 1981. INNSTAR, 1982. PEARL OF SCANDINAVIA, 1988. OCEAN PEARL, 1994. PEARL, 1995. COSTA PLAYA, 1998. ORIENTAL PEARL, 1999. JOY WAWE te konačno od 2000. GOLDEN PRINCESS.
Još je tri puta doživio potpunu rekonstrukciju, prvi put 1982. u Aalborgu u Danskoj kada je produljen za tri metra, ima 12456 bruto tona i može prihvatiti 515 putnika i 173 člana posade, ponovo 1988. u Singapuru te konačno 2000. u Hong Kongu. Ovaj put je preuređen u brod-casino s novim imenom GOLDEN PRINCESS u vlasništvu kompanije Eurasia International kojemu služi te kao ploveća kockarnica u zaljevu Hong Konga. Nakon 42 godine plovidbe, u srpnju 2009. godine FINNSTAR, naš nekadašnji posjetitelj luke Gruž, završava u kineskom rezalištu brodova.