'

"COSTA MARINA" & "COSTA ALLEGRA" Brodovi Costa Crusesa zanimljivog izgleda koji nisu zamišljeni da budu kruzeri

Autor: Ivo Batričević Autori fotografija: Ivo Batričević privatna arhiva
Prvi pogled na njihov brodski trup, pokazuje da su oba broda prigodom ugovaranja gradnje i u svojim prvim plovidbama bila konstruirana i građena za neke sasvim druge namjene

Costa Crusies je brodarska kompanija koja je završetkom Domovinskog rata najzaslužnija za brzi povratak brodova na kružnim putovanjima u naš grad. Među njenim kruzerima posebnu su pozornost uvijek plijenila svojim neuobičajenim vanjskim izgledom dva nešto manja broda blizanca iz njene flote COSTA MARINA i COSTA ALLEGRA. Prvi pogled na njihov brodski trup, pokazuje da su oba broda prigodom ugovaranja gradnje i u svojim prvim plovidbama bila konstruirana i građena za neke sasvim druge namjene.       

Krajem šezdesetih godina prošloga stoljeća švedski je brodar Johnson Line / Rederi Ab Nordstjernan u finskom brodogradilištu Oy Wartsila Turku naručio izgradnju pet identičnih kontejnerskih brodova od po 16285 bruto tona. Bili su dugi 174 metra, a dva su im Wartsila-Pielstick diesel pogonska stroja ukupne snage 19136 kW preko dvije propele omogućavala brzinu od 23 čvora. Mogli su prevoziti i po šest putnika.     

JEDNAKI BRODOVI RAZLIČITIH SUDBINA

                                                                                                                                                  Sudbine im bile različite. Nakon što su dva desetljeća prevozeći kontejnere uspješno plovili svim morima svijeta, prvo je 1987. MARGARET JOHNSON završila u turskom rezalištu Aliaga, potom 1999. ANTONIA JOHNSON i 2007. SAN FRANCISCO u indijskom rezalištu Alang.

Preostala dva su bila bolje sreće. AXEL JOHNSON (izgrađen 1969.) je 1988. kupila brodarska kompanija Costa Crociere te ga je u đenoveškom brodogradilištu Mariotti potpuno preuredila u brod za kružna putovanja. Na trup broda nadograđeno je novo, zanimljivo dizajnerski riješeno nadgrađe. Sredinom srpnja 1990. kršten je imenom COSTA MARINA da bi odmah zaplovio na kružnim putovanjima Sredozemljem. Sada brod ima 25441 bruto tona, a na devet putničkih paluba može prihvatiti do 1025 putnika i 390 članova posade. 

Peti brod blizanac imena ANNIE JOHNSON (1969.) je raspremljen 1986. u grčkoj Perami da bi ga tek 1990. kupila Costa Cruises te u istom Mariotti brodogradilištu u Genovi preuredila u kruzer po imenu COSTA ALLEGRA. Od tada, produžena za 14 metara, ima 28430 bruto tona, na osam putničkih paluba prevozi do 1066 putnika i 450 članova posade, a snagom nova četiri ugrađena Wartsila diesel glavna pogonska stroja ukupne snage 19123 kW plovi brzinom od 19 čvorova.

Zaplovila je krajem studenog 1992. prema Karibima gdje je zajedno s blizancem COSTA MARINA ostala do proljeća sljedeće godine. Oba su broda ponovo vraćena u proljeće 1994. u Sredozemlje gdje uspješno nastavljaju svoje plovidbe.

Njihov izvanredni komercijalni uspjeh nagnao je Costa Cruises da krene u intenzivni program izgradnje i proširenja svoje flote velikim novogradnjama od kojih je prva COSTA CLASSICA zaplovila već 1991. godine, a druga COSTA ROMANTICA  dvije godine kasnije. Zbog tehnoloških problema oba se broda sve manje zapošljavaju u lukama zemalja u kojima se zaoštravaju strogi ekološki standardi.

NADOKNADILE KASNE DOLASKE U DUBROVNIK

Tako COSTA ALLEGRA od 2006. plovi uglavnom po morima Dalekog Istoka s lukama ukrcaja u Singaporeu i Hong Kongu, a COSTA MARINA se sve više zadržavala u vodama oko Crvenog mora i tek je povremeno zalazila u Sredozemlje.

COSTA MARINA je prvi put uplovila na lokrumsko sidrište tek 16. listopada 1997., ali su potom i jedan i drugi brod blizanac svojim brojnim posjetima nadoknadili relativno kasni dolazak u naš grad. Dok je COSTA MARINA još uvijek neko vrijeme dolazila u Dubrovnik, doduše sve rjeđe i rjeđe, COSTA ALLEGRA je posljednji put napustila gruško sidrište 8. listopada 2005. i ovamo se još samo jednom neočekivano vratila 14. svibnja 2010. godine. Bio je to oproštajni odlazak jer je havarija u strojarnici jugozapadno od otočja Seychelles 27. veljače 2012. bila preveliki teret za ostarjeli brod pa je COSTA ALLEGRA raspremljena u Genovi i sredinom rujna prodana rezalištu Avsar Gemi Sokum u turskoj Aliagi.

Pod imenom SANTA CRUISE i zastavom Sierra Leone te dobro nam poznatom žutom ciminjerom, posebno obojanom za posljednje putovanje u bijelo, doplovila je u teglju remorkera EMRE OMUR 24. listopada u Aliagu gdje je vrlo brzo završila u starom željezu. COSTA MARINA je koncem 2011. prešla u flotu novoosnovanog južnokorejskog brodara Harmony Cruises u potpunom vlasništvu talijanskog Costa Crociere. Pod novim imenom HARMONY PRINCESS, a potom CLUB HARMONY, ovaj već dugovječni 42-godišnji veteran nastavio je poduzimati kružna putovanja u dalekoistočnim morima. U listopadu 2014. je doplovio na svoje posljednje odredište tj. u rezalište brodova Alang u Indiji gdje je pod imenom CLUB HARMONY i izrezan.

Popularni Članci