'

BLENTAVI PUK I NEUKI PUČANI Još će puno vode proteći Omblom prije stvarnih radova

Autor: Vjera Šuman
Prošli paket Vladinih mjera za preživljavanje  domaćinstvima i poduzetnicima dolazi svom kraju pa se očekuje novi, koji  je Plenki najavio, ali tajanstveno, bez detalja o tome što će sadržavati taj novi Vladin plan. Traži od dosadnih novinara još malo strpljenja do idućeg tjedna pa ćemo svi znati koliko će nas koštati struja i plin i kako ćemo izgurati zimu.

Što se inflacije tiče i problema s dizanjem cijena, odnosno marža trgovačkih lanaca, e tu se ne može ništa učiniti jer, kako kaže Plenki: „ Pokažite mi državu koja je uvela porez na marže. To ne postoji!“ I u pravu je, nema poreza na marže, ali itekako ima poreza na ekstra profit i uvele su ga već brojne EU države, jednako kao što smo ga i mi uveli na početku rata u Ukrajini. Ali, sad ga nemamo. Nemamo ga u vremenu u kojem su se ti ekstra profiti enormno povećali u odnosu na prijašnje godine, i to svim najvećim sudionicima koji generiraju inflaciju od energetskog sektora,  prije svega uvoznicima i preprodavačima nafte i plina, preko trgovačkih lanaca, do inovativnih majstora visokih profita -  banka.

Zgrnuli više nego ikad

Svi navedeni su u ovo vrijeme inflacije zgrnuli  više nego ikad, obavijeni velom poslovnih tajni i većom zaštićenošću od ličkog mrkog medvjeda. U tišini u kojoj se mi zabavljamo poskupljenjem šalice kave za dvadeset centi u kvartovskom kafiću, dok inspekcije agilno obilaze frizere, pekare i buregdžinice i raspaljuju im drastične kazne ako su krešili za dvadeset i sedam centa. Tako rade Mikulićevi vrijedni inspektori. Uvede li se zakon za ekstra profit, bit će zanimljivo pratiti hoće li PPD platiti porez na enormnu dobit od plina kupljenog za cent. Ili je PPD, sasvim očekivano, neka potpuno druga i drugačija priča koja nije tema? 

Hrvati krivi za inflaciju, logično

Za to vrijeme guverner Narodne banke lucidno je zaključio kako su najveći razlog visoke inflacije sve veće plaće hrvatskih građana. U tu kategoriju, naravno, ne spadaju enormne plaće, kako njegova, tako ni njegovih brojnih vice guvernera, ali i cijele svite iz Narodne banke koja ni na koji način ne štiti hrvatske građane od pohlepe i marifetluka koje izvode sve velike i male banke na hrvatskom tlu, ali ne i u hrvatskom vlasništvu. 

U međuvremenu, u Gradu se održavaju Javne rasprave o trasi brze ceste, odnosno, o Studiji utjecaja na okoliš, koja je baš prigodno izrađena za tu jednu jedinu trasu koja ide preko Omble i s kojom se nitko razuman ne može složiti. Od tri moguće varijante koje su bile naznačene kao opcije, neki genije odlučio je da se ide baš s prijedlogom koji drastično narušava vizuru Grada, ali jednako tako ugrožava vitalne resurse Grada. Nitko nije zadovoljan, ni Grad, ni Župljani, ni Konavljani, ali priča se uporno gura dalje. Na pitanje jednog od brojnih frustriranih građana o osobi koja je donijela odluku da se radi baš ta trasa, zbog čega je onda Studija naručena isključivo za tu trasu, odgovora nije bilo. Taj nepoznat netko je, eto, odlučio, a vi sad bezveze, pilate s pitanjima. Tko je taj fantomski vizionar, bitanga ili obični kalkulant i neznalica, po svemu sudeći nećemo još saznati. Ma baš pilate bezveze. Što tu nije jasno. Lijepo je rečeno kako je tako odlučeno. Da li u visokim visinama Banskih dvora, predsjedništvu stranke na vlasti ili u županovom uredu nije pitanje koje se postavlja.

Ipak, doći će i to, ma koliko tako blentavo i djetinjasto  šutjeli o tome. Tko je pri tom smatrao relevantnima podatke o broju prometa iz 2017., koji se najmanje utrostručio, posebno nakon izgradnje Pelješkog mosta, isto je tako nejasno. Pa dajte molim vas, što blentavi puk i neuki obični pučani imaju pitati ili znati o tome. O nekoj budućoj viziji i mogućem broju vozila u prometu – ni riječi. No, kako stvari nikad nisu onakve kakve se čine, još će puno vode proteći Omblom prije stvarnih radova. Svi još dobro pamtimo višestruka lažna otvaranja radova na Pelješkom mostu pa ispada kako je baš to, u ovoj situaciji, nekako utješno. S obzirom na iduću višestruko izbornu godinu moći će nam reći kako čine sve, ali baš sve kako bi Grad napokon dobio brzu cestu do Čilipa. Iako se ovdje uopće ne radi o brzoj cesti do Čilipa. No, to su detalji koji ionako nikoga od onih koji su cijelu ovu trasu ovako blesavo postavili ni najmanje ne zanimaju. Pare su sjele, što za trasu, što za izradu Studije i svi sretni i zadovoljni.  Možda za pet, šest ili deset godina pokušaju ponovno. Tako to funkcionira u Lijepoj našoj. I zato, ne dajte se snervati, nego uživajte na plažama koje su sad taman popunjene po skladu i mjeri čovjeka. Eto vas.

Popularni Članci