'

SASTALI SE DUBROVAČKI HOTELIJERI Zabrinuti su zbog rasta broja kreveta u nekomercijalnom smještaju

Autor: dubrovackidnevnik.hr
Prema podatcima sustava e-Visitor prosječan broj dana boravka u 2023. godini u Dubrovačko – neretvanskoj županiji je 4 dana.

Sjednica Strukovne grupe hotelijera Županijske komore Dubrovnik održana je danas u hotelu Dubrovnik Palace. U prvom dijelu sjednice analizirali su se fizički i financijski rezultati poslovanja za 2023. godinu, temeljem ankete poslovanja hotelijera te podataka iz sustava e-Visitor.

Ukupni financijski pokazatelji poslovanja hotelijera u Dubrovačko-neretvanskoj županiji u 2023. godini bolji su nego godinu ranije. Ukupni prihodi su porasli za 19%, mahom proizašli iz povećanja cijena noćenja te povećanog obujma korištenja usluga hrane i pića, a pratio ih je i rast ukupnih rashoda od 16%, što je uglavnom rezultat povećanja troškova uslijed inflacije te povećanja plaća zaposlenicima. Gubitci su se smanjili za 40%, a povećanju investicija od 140% u našoj Županiji uglavnom su pridonijeli hoteli s 4*.

Prosječna godišnja cijena noćenja u anketiranim hotelima na prostoru Županije u 2023. godini bila je 87 EUR, dok je u hotelima na području Grada bila 104 EUR.

Prosječna mjesečna neto plaća po zaposlenom u hotelima s 5* iznosila je 1.142 EUR, u hotelima s 4* iznosila je 1.182 EUR, dok je u hotelima s 4* bila 998 EUR. 

Iako su hoteli s 5* prosječno radili 251 dan realizirali su 158 dana pune zauzetosti u 2023. godini, 10 dana više nego godinu ranije. Hoteli s 4* su bili otvoreni 212 dana, a realizirali su 173 dana pune zauzetosti u 2023., što je za 23 dana više nego u 2022., pa možemo reći da su oni zabilježili najveći porast broja dana pune zauzetosti. Hoteli s 3* realizirali su 130 dana pune zauzetosti, a u 2022. godini 119 dana.

Prema podatcima sustava e-Visitor prosječan broj dana boravka u 2023. godini u Dubrovačko – neretvanskoj županiji je 4 dana.

U strukturi smještajnih kapaciteta Županije najveći udio u broju kreveta od 37% (48.618 postelja) ima privatni smještaj koji je ostvario 42% noćenja. Hoteli i slični objekti u strukturi smještaja sudjeluju s 16% (21.603 postelje), a realizirali su 45 posto od svih noćenja. Sa 6% udjela u smještajnim kapacitetima kampovi su ostvarili 5% od ukupnog broja noćenja u Dubrovačko-neretvanskoj županiji.

Prosječna iskorištenost kapaciteta ili broj dana pune zauzetosti najbolji je pokazatelj trajanja turističke sezone. Na razini Županije hoteli i slični objekti realizirali su 150 pune zauzetosti, 16 dana više nego godinu prije, čime su im kapaciteti bili iskorišteni 41%. Privatni smještaj je ostvario 72 dana pune zauzetosti, 2 dana manje nego 2022., što je značilo iskorištenost kapaciteta od 20%. Kampovi su imali 15% prosječnu iskorištenost kapaciteta, sa 56 dana pune zauzetosti, što je 3 dana više nego u 2022.

Na razini grada Dubrovnika hoteli i slični objekti realizirali su 165 pune zauzetosti, 15 dana više nego godinu prije, čime su realizirali iskorištenost kapaciteta od 45%. Privatni smještaj je ostvario 84 dana pune zauzetosti, 1 dan manje nego 2022., čime je realizirao iskorištenost kapaciteta od 23%. Kampovi su imali 16% prosječnu iskorištenost kapaciteta, sa 59 dana pune zauzetosti, što je 8 dana više nego u 2022.

Prema analizi smještajnih kapaciteta kroz šest godina, od 2017. do 2023. godine, u oko upada podatak o dramatično velikom povećanju broja kreveta u nekomercijalnom smještaju. U šest promatranih godina ta vrsta smještaja je na razini Županije porasla za 53% ili 14.653 postelje, a na razini grada za 70% ili 4.219 postelja. Zabrinjavajuća je činjenica da ova vrsta smještaja na razini Županije ima dvostruko veći broj kreveta (42.215) nego hotelski smještaj. Sudionici sjednice Strukovne grupe hotelijera ŽK Dubrovnik su zaključili kako je teško vjerovati da se ovdje radi o rodbini i prijateljima koji ljetuju te da je nužno obavijestiti nadležne institucije kako bi se što prije ustanovilo o čemu se konkretno radi. 

Na sjednici su bili predstavljeni i projekti Hrvatske gospodarske komore: Welcome to Croatia; projekt koji se odnosi na lakšu i bržu integraciju strane radne snage te brand Stories - Experience Premium Croatia; projekt koji promovira visoko kvalitetni turistički sadržaj hrvatske.

Popularni Članci