Radni tim GI Pomozimo djeci s invaliditetom o slučaju u našoj županiji: "Zar baš nitko nije primijetio da dijete koje pohađa peti razred ima teškoće?"
Kako je pisao Jutarnji, prosvjetna je inspekcija naredila školi da poništi zaključnu ocjenu iz geografije zbog, kako su utvrdili, nepravilnosti u radu učiteljice, a to je pokrenulo cijelu lavinu reakcija i događaja o čemu možete više čitati OVDJE.
Reakciju radnog tima GI Pomozimo djeci s invaliditetom prenosimo u cijelosti:
"Još jedan slučaj djeteta s TUR koje je izvrgnuto javnom medijskom preispitivanju zbog novinskih napisa skandalozan je primjer kako ne postupati u odgojno-obrazovnim ustanovama. Kako se može iščitati (a moguće je iščitati gotovo sve između redaka) netko se iz školskog okruženja obratio medijima. Tekst je profesionalno napisan, slijedi zapravo trag dobivene informacije i posve je jasno vidljivo koliko je grešaka napravljeno u odgojno-obrazovnoj ustanovi koju dijete pohađa.
Unatoč tome, u zatvorenim FB grupama se i dalje (uz pljesak ostalih kolega) ravnateljica škole koju dijete pohađa poziva na broj mogućnosti koje je dijete dobilo za ispravku ocjena, potpuno ignorirajući najvažnije, odnosno bit problema: dijete ima teškoće u razvoju i niti u jednom trenutku stručna služba škole nije reagirala, dijete nije poslano na procjenu, dijete nema individualizirane niti prilagođene postupke (ovisno o potrebama).
Zar baš nitko nije primijetio da dijete koje pohađa peti(!?) razred ima teškoće i treba dodatnu podršku? Nevjerojatni propusti za koje škola krivi roditelje i Agenciju za odgoj i obrazovanje. Na njihovu sreću, Agencija za odgoj i obrazovanje daje mišljenje, odnosno preporuku o postupanju, pa zbog njega nitko neće odgovarati, a trebao bi.
Ravnateljica govori kako prima pozive i poruke podrške i kako joj govore da je osoba s karakterom. Stvarno? Ona se bori za što? Zbog koga postoje obrazovno-odgojne ustanove i trebaju li one slijediti smjernice nadležnog ministarstva ili funkcionirati ovisno o „karakteru“ pojedinih ravnatelja ili profesora nauštrb djece zbog kojih su osnovane? I u konačnici, hoće li itko odgovarati zbog propusta i medijske hajke koja se i dalje pokušava (doduše bezuspješno) podići protiv djevojčice i njezinih roditelja?
Djetetu je trebala biti pružena podrška. Ukoliko je potrebna roditeljima, odnosno obitelji u cjelini, i to je trebalo prijaviti nadležnom Zavodu za socijalnu skrb, kako bi se ojačalo njihove kompetencije. Sve je to bila dužna napraviti upravo odgojno-obrazovna ustanova. Odavno. I bez traženja medijske podrške.
Nakon svega navedenog želimo reći kako se u medijima govori i o veličini školskog odjeljenja i locira ju se u određeno područje RH. Jako nam je žao zbog dodatne stigmatizacije djevojčice.
Zahvaljujemo medijskim djelatnicima koji bezrezervno podržavaju djecu s teškoćama u razvoju i osobe s invaliditetom i molimo da i dalje upozoravaju na probleme s kojima se suočavaju te da izbjegavaju govoriti o pojedinačnim slučajevima, fokusirajući se na problem u cjelini.
Upravo ovaj slučaj pomogao je ukazati na još jedan društveni problem s kojim se suočavaju djeca i roditelji djece s teškoćama – ignoriranje njihovih potreba i pokušavanje prebacivanja odgovornosti i krivnje na druge kako bi se izbjegla odgovornost za postupanja koja su propuštena napraviti u odgojno-obrazovnoj ustanovi."
Radni tim GI Pomozimo djeci s invaliditetom