Švedska novinarka: Žao mi je što Hrvatska nije pobijedila, ne možemo se praviti da glazba nema veze s politikom!
Naslov njezine analize je: "Zadnja godina da se možemo pretvarati da glazba i politika ne idu jedno s drugim."
"Švicarska je isporučila nešto potpuno jedinstveno i akrobatski. Nemo je otišao kući s kipićem. Ipak, Eurovizija 2024. prije će ostati zapamćena kao najkonfliktnija natjecateljska godina ikada", piše Tali da Silva, a prenosi Index.
Tali piše da je Švicarska dugo vremena bila jedan od favorita, a da je The Code "više nego dostojan pobjednik". "Balansiranje na nečemu što izgleda kao golema televizijska antena u najmanju je ruku impresivno, pogotovo kada Nemo istodobno uspijeva otpjevati lijepu brzu operu s queer-pozitivnom porukom o tome kako je usuditi se ići vlastitim putem", piše ona.
Ipak, žao joj je što pobjeda nije otišla u ruke hrvatskog predstavnika. "Tužna sam što hrvatski funky techno metal koji je zvučao kao Rednex na speedu nije uspio pobijediti. To što se u pjesmi Rim Tim Tagi Dim govorilo o odljevu hrvatskih mozgova dalo je doprinos apsolutno savršenoj pjesmi Eurovizije", piše Šveđanka.
"Pobjeda Baby Lasagne bila bi mala, ali lijepa osveta za Finsku i Kääriju, koji su već prošle godine vidjeli kako je koncept 'zabavno i ludo' poražen od 'lijepog i ozbiljnog' kada je Loreen pobijedila", dodaje.
"No prije svega, gotovo se mogao čuti uzdah olakšanja organizatora kada Izraelka Eden Golan, koja je danima prije finala uplovila kao neočekivani konkurent za pobjedu, zapravo nije pobijedila", piše Tali.
Smatra da nema ništa loše u izraelskoj pjesmi Huriccane. Riječ je o baladi, piše, a Eden je talentirana umjetnica i pjevačica. "Ali njena pobjeda neizbježno bi pobudila sumnje u politička glasanja. To bi učinilo Euroviziju, koja je zubima i noktima branila svoj identitet potpuno apolitičnog natjecanja, čistim pijunom u igri u ratu između Izraela i Hamasa", zaključuje Tali.