'

PROFITIRALI ZBOG NAŠEG POSKUPLJENJA Talijani presretni jer im se turisti vraćaju: 'Grazie Croazia!'

Autor: dubrovackidnevnik.hr Autori fotografija: Grgo Jelavic/PIXSELL
Talijanski portali, tekst o poskupljenjima u hrvatskom turizmu koji je izišao u “Corriere della Sera” prenose s naslovom “Grazie Croazia” (“Hvala Hrvatska”) i “slave” poskupljenja hrvatskog turizma.

Talijani u svom tekstu kažu da je uvođenje eura u Hrvatsku od 1. siječnja ove godine dovelo do sličnog fenomena koji je u Italiji bio prije 20-ak godina, kada je Italija uvodila euro. Tada su Talijani uveli “jednadžbu” po kojoj je “tisuću lira jednako jednom euru”, a eto po Talijanima se ta “jednadžba” ponavlja i više od 20 godina kasnije u Hrvatskoj.

Cijene su, po Talijanima, u Hrvatskoj toliko skočile da su na “čizmi” uvidjeli da im se vraćaju turisti, pa i na Veneto-furlansko-julijansku obalu.

- Situacija se brzo mijenja - objašnjava Giancarlo Reverenna, predsjednik Fiaveta za Veneto (predsjednik talijanskih turističkih agencija za Veneto), napominjući da su cijene u Hrvatskoj prije bile i do 15 posto niže u odnosu na Italiju, zbog čega su Talijani prije u većem broju ljetovali u Hrvatskoj, prenosi Jutarnji.hr.

Sada više slučaj nije takav, a Talijani ga potkrepljuju i nekim brojkama.

Tako navode da je u Hrvatskoj hrani i bezalkoholnim pićima cijena skočila za 19,2 posto, restorani i hoteli poskupjeli su za 17 posto, smještaj i režije za 16,5 posto, te prijevoz za 13,3 posto. Po Talijanima čak ležaljke i suncobrani na najpoznatijim plažama u Hrvatskoj koštaju najmanje 40 eura dnevno, u usporedbi s 25 ili 30 eura prošle godine. Ugostiteljske usluge, koje su u prosjeku porasle od gotovo 20 posto, ponegdje su dosegle i skok od 43 posto.

Talijani su prije u Hrvatsku dolazili jeftinije ljetovati nego u Italiji ili nekim drugim mediteranskim državama. Sada kažu da su to “tempi passati” (prošla vremena) i navode da ako je predjelo i prvo jelo prije u Hrvatskoj koštalo 25 eura, sada to iznosi 40 eura i više.

- Troškovi prijevoza su porasli za 30-40 posto - dodaje Reverenna - i više nije situacija kao prije, s tim da Hrvatska više ne može igrati na kartu “mali troškovi i lijepo more”. Već sada bilježimo progresivnu migraciju turista prema našoj obali. Kupac koji se odluči za Hrvatsku, uostalom, ne razlikuje se puno od onog koji ide u Veneto. Tako da vjerujem da bi se u sljedećih nekoliko godina turistički tokovi, počevši od Njemačke i Austrije, mogli vratiti na Veneto i Friuli, kaže Reverenna.

To je koncept koji dijeli i Massimiliano Schiavon, predsjednik talijanske udruge hotela.

- Hrvatska je – objašnjava – vrlo tražena na njemačkom i austrijskom tržištu. Mi, međutim, možemo ponuditi bolju vrijednost za novac, za istu cijenu, u smislu usluga. Veneto i Hrvatska rade na istom tipu tržišta, a rastući troškovi kod naših susjeda znatno nam pomažu.

Naše su plaže prikladnije za obitelji, dok publika koja bira hrvatsku obalu vjerojatno traži lijepo more, iako zna da će u većini slučajeva pronaći kamen, a ne pijesak. Na kraju bih rekao da smo naučili zadržati Talijane kod kuće, sada pokušajmo ne dopustiti im da ponovno pobjegnu, rekao je Schiavone.

Cijeli tekst pročitajte ovdje.

Popularni Članci