'

MOŽDA OVO SMANJI GUŽVE Predloženo uvođenje četvrtog svjetla na semaforu

Autor: dubrovackidnevnik.hr
Na semaforu crveno znači stani, a zeleno idi. Transportni inženjeri na Državnom sveučilištu Sjeverne Karoline sada predlažu bijelo svjetlo, koje bi omogućilo autonomnim vozilima da poboljšaju protok prometa – i daju ljudskim vozačima do znanja što se događa. U računalnim simulacijama, novi pristup značajno poboljšava vrijeme putovanja kroz raskrižja i smanjuje potrošnju goriva.

Crvena svjetla će i dalje značiti stop. Zelena svjetla će i dalje značiti da vozite, a bijela svjetla reći će ljudskim vozačima da jednostavno slijede autonomni automobil ispred sebe. Koncept bijele faze počiva na činjenici da je moguće da autonomna vozila bežično komuniciraju međusobno i s računalom koje kontrolira prometni signal. Kada se dovoljno autonomnih vozila približi raskrižju, to bi aktiviralo bijelo svjetlo.

U ovom scenariju, semafor bi radio normalno kada je postotak samovozećih automobila na raskrižju nizak, ali kada se taj broj poveća, bijelo svjetlo signalizira vozačima (ljudima) koji se nađu u koloni da su sustav preuzela autonomna vozila i da jednostavno slijede auto ispred sebe. Autori rada kažu da svjetlost ne mora biti bijela i da može biti bilo koje boje.

Znanstvenici su testirali ovaj sustav pomoću mikroskopskih simulatora prometa. Kada se radilo s raskrižjem s bijelom fazom, gužve u prometu smanjile su se za 3 posto kada je bilo samo 10 posto autonomnih vozila, ali taj je broj skočio na 10,7 posto kada je bilo 30 posto autonomnih vozila.

Autori studije tvrde da bi neki kratkoročni pilot programi bijelog svjetla mogli započeti u kontroliranom okruženju, kao što su luke, u kojima bi gospodarska vozila, za koja je vjerojatnije da će biti autonomna, mogla prometovati brzo i efikasno, piše HAK.

Popularni Članci