Jeste li znali da vam ova mala rupica na prozoru aviona može spasiti život?
Sigurno su sletjeli na najbližu zračnu luku u Clevelandu.
A kako to da staklo nije skroz puknulo?
Vjerojatno ste primijetili, dok ste putovali zrakoplovom, da se pri dnu svakog prozora nalazi rupica. Ta rupica postoji zbog sigurnosti, a zadužena je za regulaciju pritiska na prozorsko staklo koji dolazi iz kabine te vanjskog dijela aviona tako što propušta malo zraka. Osim toga, uloga te rupice je i sprječavanje zaleđivanja i zamagljivanja.
Prozori na zrakoplovima napravljeni su od tri sloja, vanjskog, srednjeg i unutarnjeg - od akrila i stakla. Sigurnosna rupica nalazi se na srednjem sloju, prenose 24sata.
Da pojasnimo, nakon polijetanja i penjanja, tlak vanjskog zraka je u stalnom padu, dok je tlak zraka u kabini u stalnom porastu. Zbog velike razlike između tlaka u kabini i vanjskog tlaka, prozori na zrakoplovima su pod velikim pritiskom i mogli bi se oštetiti, ali rupica na srednjem staklu je tamo kako bi to spriječila.
Također, kada vanjski sloj pukne, preostala dva su dovoljno čvrsta da izdrže do slijetanja u najbližu zračnu luku.
Zašto su prozori na zrakoplovu okrugli, a ne četvrtasti?
I to je zbog veće sigurnosti. Prvi komercijalni zrakoplov izrađen 1952. godine imao je četvrtaste prozore, a to je bilo pogrešno. Takvi prozori nisu mogli podnijeti razliku u pritiscima izvana i iznutra te su često pucali. Nakon nekoliko nesreća, stručnjaci su shvatili kako su okrugli prozori puno bolji i izdržljiviji.