I DUBROVNIK BI OVO MOGAO UVESTI Strogi zakon o zaštiti ‘švicarstva’ natjerao poznatog proizvođača čokolada na promjenu
Jedan od najviših alpskih vrhova visok 4478 m, gotovo simetrični piramidalni vrh koji zrcali oblik čokoladne pločice s bademom i medom, tvrtka će morati zamijeniti generičkim alpskim vrhom, prenosi The Guardian.
‘Redizajn ambalaže uvodi modernizirani i pojednostavljeni planinski logotip koji se usklađuje s geometrijskom i trokutastom estetikom’, rekao je glasnogovornik Mondeleza za novine Aargauer Zeitung. Također, na pakiranju Tobleronea više neće smjeti pisati ‘Proizvedeno u Švicarskoj’.
Zakon o zaštiti ‘švicarstva’ iz 2017., ograničava uporabu bijelog križa nacionalne zastave na crvenoj pozadini, kao i ostale pokazatelje švicarskog porijekla u namirnicama, industrijskim proizvodima i uslugama, prenosi N1.
Da bi se namirnice plasirale na tržište kao ‘proizvedene u Švicarskoj’, 80% sirovih sastojaka mora dolaziti iz te zemlje, a tamo se mora odvijati i veći dio prerade. Za mliječne proizvode udio švicarskog mlijeka mora iznositi 100%, s iznimkama za sastojke koje se ne mogu dobiti iz Švicarske poput kakaa.
Ugledajući se na zakon o zaštiti ‘švicarstva’ i Dubrovnik bi mogao regulirati slična marketinška ograničenja jer upravo povijesnu jezgru, zidine i samo ime Dubrovnika mnogi koriste za promociju, a zapravu nemaju veze s gradom. Nedavno smo pisali o jednom takvom apsurdu kada su proizvođači iz BiH na kutiju sira stavili vizure Dubrovnika uz opis kako je riječ o mediteranskom siru. Takav proizvod su plasirali na skandinavsko tržište.
'S PAŠNJAKA SRĐA?!' Iskoristili Dubrovnik za promociju sira koji je proizveden u BiH