Franković: Da su svi predsjednici Hrvatskih cesta imali sluha koliko ima Josip Šorić, mi bismo davno imali brzu cestu
"Nemalo sam ostao iznenađen jučer, kada sam vidio kako se na jedan vrlo ružan način pokušalo difamirati predsjednika Uprave Hrvatskih cesta gospodina Josipa Škorića zbog njegove prošlotjedne izjave prilikom obilaska radova brze ceste na Obilaznici Stona - završne faze projekta Cestovne povezanosti s južnom Dalmacijom čiji investitor su upravo Hrvatske ceste.
Smatram kako navedene objave i natpisi nisu korektni prema gospodinu Škoriću, a zašto vrlo jednostavno ću obrazložiti.
Od dana kada sam postao gradonačelnik Grada Dubrovnika do danas na svaki moj zahtjev predsjednik Uprave Hrvatskih cesta odgovorio je pozitivno:
1. Cesta od Velikog Zatona do Štikovice – najmanje 30 godina nesigurna za pješake, a o našim bubrezima vozeći se tom cestom neću ni govoriti. Moja prva zamolba gospodinu Škoriću je bila upravo uređenje te ceste budući su mještani Zatona 30 godina molili da se ista uredi. Odgovor gospodina Škorića je bio - napravit ćemo. Izradio se projekt, provela se nabava i došla je korona kriza. Tih dana svi radovi su obustavljeni i svi projekti zaustavljeni, ali ne i ovaj. Predsjednik Uprave Hrvatskih cesta je rekao: '' Obećao sam i napravit ćemo''. Danas je to uređena, moderna državna cesta sa svim sigurnosnim parametrima kako za mještane ovog područja tako i za sve vozače, opremljena javnom rasvjetom koju su također financirale Hrvatske ceste.
2. Lijevi skretač Veliki Zaton – prisjetimo se brojnih prometnih nezgoda na tom području samo zato što nije bilo lijevog skretača. Prisjetimo se brojnih natpisa i upita bivšim upravama Hrvatskih cesta na koje je uvijek stizao isti odgovor- napravit ćemo, ali nije se napravilo. Ponovno moja zamolba i odmah brza reakcija gospodina Škorića - danas imamo lijevi skretač Zaton.
3. Rasvjeta Most dr. Franjo Tuđman – od kada navedena dekorativna rasvjeta ne radi i nitko ništa? Na moju pisanu zamolbu predsjedniku Uprave Hrvatskih cesta stiže pisani odgovor potvrde - pokreće se nabava, započeli su radovi i uskoro očekujemo modernu dekorativnu rasvjetu mosta, onakvu kakvu to naš Grad i zaslužuje.
4. Lijevi skretač Bosanka – ponovno ide naša zamolba, a gospodin Škorić prihvaća i odmah pokreće izradu projektne dokumentacije. Izradio se glavni projekt, podnesen je zahtjev za građevinsku dozvolu i projekt zaustavljaju konzervatori dok se ne izradi HIA studija čiju izradu odmah i naručuju Hrvatske ceste. Sada očekujemo završetak navedene studije, ishođenje građevinske dozvole i početak radova. Da kojim slučajem nije bila potrebna izrada HIA studije Hrvatske ceste bi već započele izgradnju lijevog skretača.
5. Pothodnik Orašac – ponovno naša zamolba na koju Josip Škorić odgovara pozitivno. Izradila se projektna dokumentacija i u postupku je ishođenje građevinske dozvole.
6. Asfaltiranje ceste od Nuncijate do Ilijine Glavice - nakon što smo uvidjeli kako se sama rekonstrukcija ceste ne može dogoditi onom brzinom koju bi mi željeli, a sama cesta je bila u užasno lošem stanju uputio sam zamolbu predsjedniku Uprave Hrvatskih cesta za sanaciju ceste i postavljanje novog asfaltnog zastora, a što su Hrvatske ceste kao što je svima poznato i napravile.
7. Semafori Nuncijata – svima je poznata priča o godinama traženja sigurnog pješačkog prijelaza na Nuncijati. Ponovno zahvaljujući predsjedniku Uprave Hrvatskih cesta, zajedničkom suradnjom i taj dio je napravljen te danas stanovnici Nuncijate imaju uređen i siguran pješački prijelaz.
8. Vatrogasni Dom Zaton i skretač s državne ceste - kako bi uz pomoć europskih sredstava izgradili novi vatrogasni dom u Zatonu, a nakon što smo odredili lokaciju zapeli smo budući je jedan od uvjeta bio lijevi i desni skretač s državne ceste. Navedeno nije bilo moguće napraviti bez Hrvatskih ceste, stoga ponovno ide moja zamolba Hrvatskim Cestama, a nakon toga i pozitivno očitovanje Josipa Škorića. Realizacija projekta je dovršena upravo prije nekoliko dana.
9. Projekt cesta Most dr. Franja Tuđmana – pothodnik Ilijina Glavica – u suradnji s gospodinom Škorićem definirani su svi parametri, projektna dokumentacija revidirana te se izrađuje HIA studija utjecaja na baštinu nakon čega može započeti postupak ishođenja građevinske dozvole.
Vjerujem kako sam sada, bar malo dočarao zašto me zasmetalo kada o gospodinu Josipu Škoriću netko piše kao o 'tamo nekom Slavoncu'. Da su svi predsjednici Uprava Hrvatskih cesta u posljednjih 30 i više godina imali sluha i napravili za naš Grad onoliko koliko je napravio Josip Škorić mi bi davno imali brzu cestu s onoliko traka koliko bi netko poželio. Ujedno, kada postavljamo pitanje zašto predsjednik Uprave Hrvatskih cesta do zračne luke planira gradnju dvotračne brze ceste, onda prethodno treba pogledati prostorne planove koji jasno kažu kako se drugačije niti ne može planirati budući je tako ODREĐENO PROSTORNIM PLANOVIMA", objavio je gradonačelnik.