TKO SE RASPRAVLJAO, A TKO ŠALIO? Pogledajte o čemu su odlučivali i raspravljali vijećnici Gradskog vijeća (VIDEO)
TIJEK SJEDNICE:
Točka dnevnog reda koja se tiče poduzimanja hitnih mjera oko saniranja Grabovice je usvojena većinom glasova, uz dva suzdržana glasa.
20:19 Tokić: Građevinski otpad se tu ne odlaže, ako imate nekakvih saznanja, prijavite inspekciji.
20:18 Miho Obradović (HNS): Dio koji se ide sanitati ne koristi se godinama. Najveći problem su procjedne vode, to znamo, samo o tome se šuti. Stanovnici kažu da se ovdje odvodi i građevinski otpad.
20:17 Marko Iveković (direktor Čistoće): Lagune su dovoljnog kapaciteta i ispravne su. Projektant radi na tom dijelu sanacije, očekujem u četvrtak kako će doći u Dubrovnik pa ćemo krenuti odmah u sanaciju.
20:15 Tokić: Ne možemo sanirati bez građevinske dozvole, on postoji za onaj dio od tri i nešto, ali za onaj od 0,3 se odlomio i za njega trebamo dobiti građevinsku dozvolu, taj dio se odlomio. Zatvaranje je neminovnost. Naša je jedina mogućnost iskoristiti resurse koliko možemo jer nemamo mogućnost prolaziti kroz Neum. Zadar i Šibenik, koji će dobiti odlagalište za nekoliko mjeseci, i to nam je cilj'.
20: 10 Tatjana Šimac Bonačić (SDP): 'Gradsko vijeće je 2016. Godine donijelo odluku o zatvaranju Grabovice lani i to je najodgovornija odluka koju smo donijeli. Zamenica je rekla da nemo gdje drugdje pa onda idemo do kraja. Sve studije pokazuju izravnu vezu između Grabovice i Omble, i to zbog pocjednih voda. U kakvom su stanju lagune i idete li u njihovu sanaciju? Imate li naznaka da će se negdje bliže otvoriti centar, ako Gunja otpada?'
20:09 Marijo Bekić (HDZ): 'Ako ne nađemo drugo rješenje, možda BIH i Crna Gora postanu članice EU pa to pomogne.'
20:00 Orlanda Tokić: 2003. godine je ishođena građevinska dozvola za Grabovicu, sanacija nije provedena. 2016. godine je donesena odluka o zatvaranju Grabovicu. Napravljen je projekt i travanj 2016. godine je bilo vrijeme da neće biti kapaciteta za zbrinjavanje na Grabovici. S obzirom da nema drugog odlagališta, bila su alternativna rješenja. Nakon odluke raspisan je natječaj koji je poništen, kad je došla nova Uprava Čistoće. Postoji dio odlagališta koji se s vremenom odlomio, nekih 0,3 hektara. 2008. Godine su rađena istraživanja i promatrala su se izvorišta da se vidi hoće li se pojaviti smećkasta tekućina koja nije opasna. Pojavila se na Ombli nakon pet dana. Po tim studijama, utvrdilo se da u slučaju kiša bi takav izljev došao do Omble s Grabovice. Takva brzina dolaska svrstava zonu u treću zonu sanitarne zaštite. Činjenica je da procjedne vode s Grabovice dolaze do Omble. Taj dio Grabovice koji ima građevinsku dozvolu ispod sebe ima foliju koja sprječava prolazak tih štetnih tvari. Najveći dio procjednih voda se događa na nelegalnom dijelu. Grabovica je definirana pod četiri hektra, sve je to obuhvaćeno tom površinom, a ovom odlukom se dopušta izmjena i dopuna građevinske i lokacijske dozvole, a time pristup saniranju Grabovice. Sanacija će trajati 10-ak mjeseci. S obzirom da Lučino razdolje nije realizirano, moramo iznalaziti načine gdje ćemo odlagati otpad. Bilo je govora o Gunji, no nije udovoljila papirima.
Prijedlog zaključka o pokretanju inicijative za projekt arena Lapad je usvojen uz dva suzdržana glasa.
19: 27 Gordan Špero (HDZ): Krajnje je vrijeme da se počne ulagati u sportsku infrastrukturu.
19:24 Maro Kristić: 'Ova inicijativa je došla od DDS-a. Htjeli bismo pokrenuti predradnje za raspisivanje jednog međunarodnog tendera za izgradnju stadiona s pomoćnim stadionom po modelu javno- privatnog partnerstva. Stadion nije imovinsko-pravno čist. Natječaj će uslijediti nakon rješavanja imovinsko-pravnih odnosa , ako bude predugo trajalo, morat ćemo razmišljati o drugim rješenjima.'
19:24 Orlanda Tokić: 'To je još jedan od pokušaja da se od stadiona u Lapadu napravi respektabilan stadion. Odradilo se Povjerenstvo, više će reći Kristić koji je član Povjerenstva. '
Izvješće o stanju pripreme projekta Aglomeracije Dubrovnik za prijavu na EU fondove.
19: 17 Vido Bogdanović (HSS): Može li dobro završiti nešto što ne počne dobro? U krivom se smjeru prošlo. Imamo kanalizaciju kakvu imamo i glavnina te kanalizacije završi ispod Petke na mehanički pročistač te se pumpa u more. Naša velika sreća je što nemamo opasnu kanalizaciju, nemamo industrije, teških metala. Ako ne budemo imali pročistač drugog stupnja, počinjemo plaćati penale jer ispuštamo fekalnu vodu. To nije objektivno neki problem, jer stotine godina je tako, ali jest formalno. Postajemo taoci hidroprojekta koji će nam predložiti jedan ili dva načina, a ima ih više.
19: 16 Vicko Begović (Vodovod): Objekti moraju biti izgrađeni, samo što ćemo ih, ako ne povučemo sredstva, morati sami financirati, a za to vrijeme ćemo biti penalizirani. Ipak, uvjeren sam kako ćemo uspjeti povući sredstva, ja sam optimističan.
19:13 Maro Kristić (Most): 'Fokus u ovom mandatu treba biti na javnoj komunalnoj infrastrukturi. Ne možemo gurati terminal i golf jer oni, ako zažive na ovakvu infrastrukturu, grad će eksplodirati.'
19:06 Marko Potrebica (HDZ): 'Kad bi se vaše izlaganje svelo u jednu rečenicu, onda bi to bilo – mogućnost povlačenja sredstava je jako mala, s listom propusta i nerada u protekle dvije, tri godine. Ne prozivam posljednju Upravu, nego u to vrijeme se na Gradskom vijeću pojavila informacija kako smo dobili 600 milijuna kuna, a nije ih bilo. Trebate biti čarobnjak, gospodine Matušiću, da ovo izvedete i povučete sredstva'.
18:54 Orlanda Tokić: 'Ovo je tema koja se već spominjala, a riječ je o povlačenju EU sredstava od strane Vodovoda. Riječ je o onih famoznih 533 milijuna bespovratno. Aglomeracija se sastoji od pročistača za vodu, od pročistača fekalne odvodnje te ukupne rekonstrukcije vodovodne i kanalizacijske mreže. Potpisan je ugovor s konzultantskom tvrtkom, to je od prosinca 2015. Do danas. Od Jaspersa smo dobili nekoliko komentara, a glavni se tiče načina zbrinjavanja mulja te pozicija samog uređaja, što su rekli u lipnju 2016. godine. Po tom pitanju nisu napravili ništa. U Zagrebu su nam prezentirali sve u pola sata, nakon čega sam se ispričala jer smo doveli u situaciju RH da ne može povući sredstva. Kao država smo se obvezali na ovaj projekt.Za takvo nešto postoje penali. S obzirom da su nam omogućili sve, oni su u mogućnosti spustiti to na lokalnu razinu, no mi to moramo izvesti, ali sa svojim sredstvima. Ono što je jasno jesu rokovi. Krajnji rok za izradu projekta, dobivanje suglasnosti od Jaspersa i predavanje dokumentacije je kraj 2018. godine.
Prisiljeni smo dokazati kako je sadašnja lokacija najbolja, a ona ima niz problema. Pročistač nema riješen imovinsko-pravni odnos. Proširenje zadire u privatnu česticu. Mulj se mora zbrinuti, a to su poprilične. Nemamo mjesto u prostorno-planskoj dokumentaciji ni planirano mjesto za odlaganje, a ne izgrađeno. Moramo napraviti konzultaciju s javnosti, to je dio europske procedure. Te sprege dosad nije bilo, od Grada se nitko nije sastajao s Hrvatskim vodama.'
Izvješće o stanju projekta Izgradnja crpne stanice s uređajem za pročišćavanje pitke vode u Komolcu.
18:51 Ivan Jelčić (DDS): Prvi put vijećnici i građani imaju priliku vidjeti što se događa. Kao građanin sam imao samo pristup propagandi. Možda na ovaj način možemo vratiti povjerenje građana u Vodovod.
18:47 Lukša Matušić (predsjednik Uprave Vodovoda) odgovarajući na pitanja Emilija Puljizevića: Ne pratim gdje je bivši direktor Uprave Vodovoda. Ovo je najstručnije što Vodovod ima, ali tu ne govorim o sebi, bolje znam o struji. Ne želim bivšu Upravu prozivati dok ne završi revizija.
18:37 Franković: 'Postignut je sporazumni dogovori. Svatko je pošao svojim putem. Sljedećeg tjedna dolazi novi podizvođač i ne može doći bilo tko. Vodovod mora dati suglasnost. Nadzorni odbor nije mogao ići u taj dio priče.'
18:35 Dolores Lujić (Most): 'Žičara je beznačajna afera prema pročistaču i Groblju Dubac. Je li podizvođač s mehanizacijom napustio gradilište ili nije i hoće li Grad imati utjecaj nad novim podizvođačem? Je li moguće da nitko ništa nije znao?'
18:33 Mato Franković: 'Nije sve crno i bijelo, ali možemo reći kako je sve ovdje bilo jako crno, a ako ne crno, onda mutno da se ne vidi prst pred okom. Kad pričamo o pročistaču, primjer provođenja javne nabave oko pročistača je bio označen kao najgori u RH, a Vodovod je platio penale od oko 300 tisuća. Radovi su započeli bez građevinske dozvole. Što je tu bijelo? Nije bilo ni potrebne dokumentacije. Muljali su s rokovima. Greške su se događale i greške se događaju kad netko radi, ali oni se ne mogu raditi pri svakom projektu. Pa vas Hrvatske vode penaliziraju u iznosu od 15 milijuna kuna. U ovom trenutku imamo 90 predmeta za koje se sumnja da su ikad izvedeni, a plaćeni su.'
18:29 Mladen Gojun (SDP): Bilo je grešaka, radovi su stali, oprema je tu negdje, a službeno nije nigdje. Koliko je te polemike bilo oko pročistača. Jedan dio vaše i moje generacije je bio u vojsci, izviđačima i pročišćivali smo na prirodan način vodu. Para mi se da smo to primijenili bilo bi brže. Znajući dobar dio situacije, nije sve crno, a ni bijelo.Stalno su problemi s ugovorima. Volio bih znati što je utvrdila revizija?
18:29 Zoran Ćosić: 'Pročistač nije stigao, on će biti tu kad se oprema ugradi. Tad se plaća. To što je izvođač naručio opremu, nemamo ništa od toga. Može on sutra bankrotirati, pa što ćemo onda? '
18:28 Miho Obradović (HNS): 'Je li pročistač stigao, niste odgovorili Potrebici?'
18:28 Zoran Ćosić : Milijun i pol kuna može biti ako nema troška zbrinjavanja. Ako se nešto zbrinjava onda postoje troškovi. Dehidrirani mulj morate zbrinuti, morate ga negdje odvesti, moraju postojati troškovi.
18:27 Miho Obradović (HNS): Ako zbrinjava otpadne vode, kako može povećati razliku u cijeni?
18:24 Zoran Ćosić (Vodovod): 'Postoje dva principa pročistača, u drugoj fazi izgradnje će biti i taj dio za kemijska onečišćenja. Što se tiče dana zamućenja, radi se o mjesec, dva dana, ovisno o kiši. S tehničke strane, tražili smo režime uređaja da nam ne radi cijelo vrijeme, da nam ne radi velike operativne troškove.'
18:18 Vido Bogdanović (HSS): 'Ovaj pročistač ne može riješiti kemijske prljavštine, može samo mutnoću. To doma možemo rješavati i prokuhavanjem, a koštat će nas bog zna koliko. Počelo se graditi bez građevinske dozvole, imamo li sad kompletnu dokumentaciju? Nemamo. Gdje će otpadne vode ići? Prošvercat ćemo ih u Rijeku dubrovačku? Većinu vremena imamo bistru vodu, samo u incidentnim situacijama je mutna.'
18:15 Zoran Ćosić (Vodovod): 'Uređaj može koštati nekoliko milijuna više ili manje. Izvođač i naručitelj su u ravnopravnom odnosu, ali može se potraživati i veći iznos. Teško je odgovoriti koliko može koštati kubik vode za građane, jer ugovor u različitim varijantama nudi različite troškove. Što se tiče samog uređaja i tehnologije,ona je najnovija, nemamo teške metale u vodi, nisu prisutni.'
18:09 Marko Potrebica (HDZ): 'Na prošlom sazivu Gradskog vijeća smo digli ruke za kredit od 50 milijuna kuna, za jedan vrlo bitan projekt. To je prioritet svih prioriteta bio. Danas ćemo dignuti kredit, a nama će preko Hrvatskih voda taj novac doći nazad u Grad. Tad sam rekao kako će na trošak održavanja građanima poskupiti voda, a Vlahušić je rekao da obmanjujem javnost. Došao sam do javne nabave, gdje stoji da su operativni mogući troškovi 22 milijuna kuna. Bez projekta smo pristali na neko rješenje i da nas netko može derati 22 milijuna kuna godišnje. Također, tip pročistača navodno ne čisti teške metale. Hoćemo li mi u nekom roku dobiti povrat sredstava? Nepoznat mi je slučaj da projekt koji je započeo bez potrebne dokumentacije može dobiti povrat sredstava, posebno ako je izvođač izabran na ovaj način? Kolika je cijena pročistača i koliko će poskupjeti kubik vode?'
18:07 Maro Kristić (Most): 'O postupku javne nabave ne treba previše govoriti. Ovo je najkatastrofalnije vođen postupak javne nabave. U Saboru je navođen taj promjer. Nije se ni Povjerenstvo moglo po pravilima imenovati. Ako zaista budemo morali platiti pročistač 400 milijuna kuna, a vrlo je izgledno, kao i da EU neće u tome sudjelovati, nama onda ne treba proračun.'
18:03 Nakon što je gradska uprava iznijela iznos od 400 milijuna kuna koliko stoje, između ostalog, i troškovi održavanja, uz cijenu pročistača, Miho Obradović (HNS) je upitao hoće li dati ostavku.
17:56 Mato Franković: 'Građevinski radovi su rađeni za taj, tipski pročistač i tražili smo najbolje rješenje da se riješe odnosi između Sueza i Skladgradnje. S druge strane, bili smo spremni raskinuti ugovore s njima te raspisati novi natječaj, no to bi značilo da građani još dvije godine neće imati pročistač za vodu. Nakon 10-ak dana iscrpnih razgovora i s jednima i s drugima, imamo odgovor. Bivši predsjednik Uprave Vodovoda je govorio da će pročistač biti dovršen navrijeme, što se nije dogodilo. Danas im je bio krajnji rok da odluče što će dalje. Malo prije 14.00 sati, stigao mi je potpisan ugovor o raskidu međusobnih odnosa između Sueza i Skladgradnje, a u priču će ući drugi podizvođač. Početkom iduće sezone bismo mogli imati uređaj u pogonu', kazao je te dodao da su zadnje dvije godine bile najgore u povijesti Vodovoda jer je izgubljeno vrijeme i novci.
17:45 Orlanda Tokić: 'Projekt je počeo 2016. godine, dozvola je izdana u veljači ove godine. Radovi su počeli puno prije. Uvođenje izvođača u posao se dogodilo u srpnju 2016. godine, dakle radilo se bez dozvole. U jednom trenutku tek 2017. godine je ustanovljen popis mapa izvedbenog projekta. U trenutku kad se počelo graditi nismo imali ni glavni, ni izvedbeni projekt. U idejnom projektu, koji je bio temelj za te radove, su definirane stvari i cijene i zato je došlo do problema između glavnom izvođača i podizvođača, Sueza i Skladgradnje. Stanje projekta prije tri mjeseca je bilo 13 posto realizacije projekta. Za jedan projekt koji je započeo prije godine dana je to malo. To je obična kutija, nije zahtjevno. Što se dogodilo? Zbog međuodnosa Sueza i Skladgradnje je došlo do usporene dinamike. Grad je stavljen u nezgodan položaj. Naša mogućnost je naplatiti penale od 5 i pol milijuna kuna što ćemo i napraviti, a ono što smo od prvog trenutka zahtijevali su radovi. Da se danas pokrenu radovi, to bi se dovršilo do proljeća, dakle i ove zime ćemo imati zamućenu vodu. Skladgradnja ej ove godine bila 15 puta blokirana, a rezultat je nemogućnost završetka projekta. Prije 15-ak dana su se potpuno povukli s gradilišta, u jednom trenutku i blokirali gradilište. Kad smo vidjeli da to vodi predaleko, mi smo se kao investitori uključili u tu priču. Bili sm arbitar između jednih i drugih. Mogli smo raskinuti ugovor sa Suezom, ali pošli bismo u arbitražni postupak te odgodili svu priču, a morao bi se mijenjati projekt. Rok za donošenje odluke je bio danas, dali smo im rok od 15 dana. Naša uloga je bila uloga arbitra i nije bila laka, ali na kraju smo dosta toga pospješili te će se sljedeći tjedan krenuti s radovima. Razgovore je vodio gradonačelnik.'
Izvješće o aktivnostima na izgradnji groblja Dubac.
17:43 Đuro Lonza: 'Imamo samo 1 800 zahtjeva, nikakve kapare još nisu tražene, nikakav novac nećemo uzimati dok ne dođe do građenja. Nema prava prvenstva,' kazao je te dodao kako 'nema pravo odlučivati gdje ću ja biti ukopan, a gdje gospodin predsjednik Gradskog vijeća.
'Ja bih pogled more,' odgovorio je u šali Marko Potrebica.
Rikard Rossetti (Dustra) se također našalio: 'Meni odgovara da groblje kasni, to me tjera da zdravo živim'.
17:40 Željko Raguž (Dustra): 'Koliko je dosad zakupljeno tih mjesta? Možda sadašnja prava prvenstva neće vrijediti u budućnosti'.
17:35 Đuro Lonza: 'Prilikom podnošenja zahtjeva, svaki građanin je imao istaknutu cijenu i tip grobnice. Cijena je od 54 tisuće do 84 tisuće kuna. Najčešća je ona od 60 tisuća kuna, ' kazao je odgovarajući na pitanje Mara Kristića (KLGB Srđ je Grad) o cijeni.
17:31 Vido Bogdanović (HSS): 'Potrdio sam se ovo pročitati, red po red, i što reći – ljudi moji, je li ovo moguće? Ovaj projekt je stjecajem čudnih okolnosti stavljen gdje je stavljen, a po ničemu tamo ne odgovara. Vazda politika odluči u sprezi s poslovnim interesom. Ovo su cijelo vrijeme radili nestručnjaci, vraćali na se. Nakon 10 godina su ustvrdili da to stoji na stijeni. A gdje su mislili da stoji? Konavoskom ili Župskom polju? Da je bilo pustiti dvije, tri bratovštine iz Župe, oni bi groblje već završili. Zamislite da ovo groblje ima sedam katova još. Ovo je važan projekt zbog ljudi, ali kako ćete vi izgraditi nešto ozbiljnije, tipa Studentski dom? Trebat će vam 27 godina. Ostaje nadati se da će se ovo završiti. Vijećnici su kočili projekt, ucjenjivali vlast, ovdje se može cijeli roman političko-ekonomskom-graditeljsko-humanitarni napisati.'
17:24 Đuro Lonza (direktor Groblja Dubac): '1 800 obitelji je podnijelo zahtjeve za grobna mjesta i svakodnevno nam stižu novi. U zadnje vrijeme svjedoci smo kako je Groblje Dubac dobilo više prostora, ali mi nije drago zbog kojih razloga je došlo do toga. No, nećemo se na to vraćati. Župa dubrovačka je u projekt ušla otvoreno jer je smatrala da Grad Dubrovnik i Općina Župa dubrovačka svoje projekte moraju zajednički rješavati. Najveći problem je administracija, strune službe Grada su minimalno sudjelovale. Sve druge poslove je obavljala administracija i službe Općine Župa dubrovačka.Drago mi je što smo otklonili prijepore oko toga da postoje netransparentnosti oko projekta. Nadam se da je to iza nas. Projekt je složen u svakom problemu, a ideja datira još od 70-ih. Prije 11 i pol godina se sporazum potpisao. Koncem 2020. Ili početkom 2021. godine bismo mogli staviti groblje na raspolaganje, ako sve bude po planu. Koncem godine će se uzimati novac za grobnice. Građani Grada će koristi 76 posto grobnica, a stanovnici Općine Župa dubrovačka 24 posto, što prati i financiranje. U Groblje Dubac je uloženo 54 milijuna kuna dosad.'
17:20 Tokić: 'Namjerno nisam spomenula rok jer je upitan, s obzirom na moguće raskide i probleme. Ne ide po planu. Idemo u raskide ugovora i nove javne nabave'.
17:15 Marko Potrebica (HDZ, predsjednik GV): 'Živio sam u zabludi. Mislio sam da će Grad podići kredit, a onda su rekli da ne možemo jer se radi o drugoj općini i da to ne smijemo. Mislio sam da će to biti 40 milijuna. Pokušao sam izračunati kad će grobovi i koliko ćemo to platiti. Prioritet je da se konačno naprave grobna mjesta. Jedna me gospođa pitala kad će se moći upisati jer joj se nitko ne javlja. Molimo, direktore, da se javljate. Skoro 41 milijun kuna smo uložili. Prva faza je 175 milijuna kuna s PRV-om, to uključuje objekte, sanitarne čvorove, parking i sve što je potrebno, kao i grobna mjesta. Kažu građani da će oni platiti 100 milijuna kuna, a ostatak od 59 će Općina i Grad platiti. Mi smo već platili 40 milijuna kuna. Ako dobro računam, mi ćemo platiti 100 milijuna kuna izvornih sredstava. Je li to točno? To onda nije 40 milijuna, a slobodno me ispravite ako griješim. Također, kad će naši sugrađani sklopiti ugovore i kad će konačno dobiti grobna mjesta?'
17:06 Orlanda Tokić (zamjenica gradonačelnika, HDZ): 'Izvješće donosi kronologiju projekta. Taj dio bih preskočila, no možete postaviti pitanje. Groblje Dubac ima idejni projekt, al i nema dobivenu lokacijsku dozvolu za cijeli obuhvat, ali ima za pristupnu cestu. Groblje Dubac se nalazi na saniranom brdu iznad padine, a da bi se mogli stvoriti preduvjeti gradnje, trebalo je napraviti ogroman potporni južni zid. Prema magistrali, a to su sjeverni zidovi, moraju preduvjete za izgradnju grobnica i objekata vjerskog karaktera. Treće gradilište koje ima lokacijsku i građevinsku dozvolu je nova pristupna cesta, a ne postojeća, jer ona nije dobila suglasnost Hrvatskih cesta. Kad smo u lipnju došli, odradili smo prvi sastanak s Grobljem Dubac zbog značaja koje ima. Konkretno 76 posto troškova će snositi Grad Dubrovnik, ostalo Župa dubrovačka. Suvlasnički odnos ne prati financijski odnos, gdje je 51 posto vlasnik Župa. Problemi su nastali u jednom malom dijelu da je groblje planirano na stijeni. Problem nastaje na sjevernim i južnim zidovima. Kad se počelo raditi, podloge nisu bile identične onome što je bilo u stvarnosti. Zato je došlo do do projektiravanja te se premašio iznos, što onda dovodi do sporazumnog raskida ugovora i nove javne nabave. Tu danas nema ništa sporno. U tom trenutku tada smo sve radnje obustavili, dok se nismo sa svime upoznali. Problem bi mogao stvarati južni potporni zid jer imamo nedoumice oko projekta. To je 13 milijuna kuna, a već se sad javljaju veće količine iskopa, nedostaci u projektnoj dokumentaciji i to je trenutno u reviziji. Raskid ugovora je problem jer ostavljamo jednu građevinu na stijeni da visi u zraku. Bit ćemo prisiljeni to napraviti jer nas to zakon na to prisiljava.'
Prijedlog pravilnika o izmjenama Pravilnika o provedbi postupka jednostavne nabave je usvojen uz jedan suzdržan glas.
Prijedlog rješenja o sklapanju Ugovora o davanju nekretnine na korištenje bez plaćanja naknade za čest. zgr. 936 k. o. Dubrovnik na adresi Ilije Sarake br.7. je usvojen.
'Sukladno sastanku predstavnika Grada Dubrovnika i Dubrovačke biskupije održanom 13. srpnja 2017. godine, Dubrovačka biskupija je dostavila Upravnom odjelu za gospodarenje nekretninama Grada Dubrovnika prijedlog sklapanja ugovora o davanju nekretnine na korištenje bez plaćanja naknade za čest.zgr. 936 k.o. Dubrovnik na adresi Ilije Sarake br.7 i to isključivo u svrhu potrebe organiziranja osnovne škole na razdoblje od 50 (pedeset) godina,' stoji u zaključku.
16:53 Mato Franković: 'I mene je to zbunilo. Ne znam zašto ravnateljica odbija ta promišljanja. Ministarstvo je dalo suglasnost na idejni projekt i tu svaka priča završava. Sve ostalo su osobne preference pojedinaca. Nama je prioritet uvođenje jednosmjenske nastave. Ovim projektom će se, uz to, osloboditi i Gimnazija, a zajedno s njima radimo i na projektu sportske dvorane'.
16:52 Dolores Lujić (Most): Ravnateljica O.Š. Marina Getaldića je kazala kako taj prostor nije dobar za preseljenje škole te je kazala kako namjerava uvesti dvosmjensku nastavu. I bivši gradonačelnik je nosio taj projekt u svojim predizbornim programima, ali se nije krenulo s tim. Koja je namjera?'
16:50 Mato Franković (HDZ, gradonačelnik): 'Zgrada bi u budućnosti trebala biti dio osnovne škole u Gradu kako bismo uveli jednosmjensku nastavu. U potkrovlju zgrade imamo dva zakupca i to ćemo riješiti ,no u međuvremenu ćemo početi s projektiranjem zgrade kako bismo mogli dobiti sredstva iz EU fondova.'
Prijedlog zaključka o sklapanju Ugovora o davanju nekretnine na korištenje, upravljanje i održavanje bez naknade sa društvom Dubrovačka baština d.o.o. je usvojen.
Prijedlog zaključka kojim se spomenički kompleks Lazaret povjerava na upravljanje i gospodarenje trgovačkom društvu Dubrovačka baština d.o.o., kojemu je osnivač Grad Dubrovnik na razdoblje do 31.12.2019. godine.
16:43 Ljubomir Nikolić (KLGB Srđ je Grad): 'Pred nama je jedan akt koji danas donosimo, a dobar je primjer na kojem je DURA dala svoj doprinos. To vam je možda najbolji odgovor koliko je DURA bila uspješna. Podržat ću ovu odluku, ali bih prokomentirao. Kazali ste da je potrebno definirati tijelo koje će upravljati Lazaretima. Plan upravljanja Lazaretima je donio nekoliko modela, a danas je ovo jedan od predloženih modela.Dosta se dvojilo oko dva modela; hibridne ustanove (Grad i korisnici prostora) ili trgovačkog društva, a to je ovo. Dakle, po meni puno provedljivije.'
16:42 Jelka Tepšić (HDZ): 'Kao šo je poznato, prije 2 mjeseca potpisan je ugovor za korištenje sredstava iz EU fondova, a taj projekt uključuje i programe udruga i korisnika prostora Lazareta. Riječ je o obnovi triju lađa koje nisu obnovljene u prvoj fazi. One će biti vraćene postojećim korisnicima, ali obnovljene. Potreba upravljanja Lazaretima proizlazi iz razloga što europski projekt podrazumijeva održivost upravljanja. U budućnosti će kompleksom upravljati određena upravljačka struktura. Predlažemo da to bude Baština d.o.o., a umjetnički voditelj i koordinator te još dvije osobe bi trebale vršiti te dužnosti.'
16:39 Prijedlog odluke o odabiru najpovoljnijeg ponuditelja za obavljanje komunalnih djelatnosti na temelju pisanog ugovora – održavanje javne rasvjete na području izvan povijesne jezgre Grada Dubrovnika za dvogodišnje razdoblje
je povučen s dnevnog reda te će se o njemu odlučivati na sljedećoj sjednici Vijeća.
16:38 Prijedlog odluke o odabiru najpovoljnijeg ponuditelja za obavljanje komunalnih djelatnosti na temelju pisanog ugovora – održavanje javne rasvjete na području povijesne jezgre Grada Dubrovnika za dvogodišnje razdoblje je jednoglasno usvojen.
16: 37 Prijedlog odluke o osnivanju i imenovanju Stručnog povjerenstva za provođenje postupka davanja koncesije za obavljanje javnog prijevoza u lokalnom linijskom obalnom pomorskom prometu jednoglasno je usvojen.
16:37 'Riječ je o već postojećem Povjerenstvu koje je potrebno proširiti za još dva člana, jer se mijenjao Zakon,' kazao je v.d. pročelnika Vlaho Margaretić.
Prijedlog odluke o davanju suglasnosti za osiguravanje sredstava Dubrovačkoj razvojnoj agenciji DURA d.o.o. i sklapanje ugovora o pozajmici je usvojen, uz jedan suzdržani glas.
16:33 Miho Obradović (HNS): 'Jedan od krivaca za ovakvo stanje je rušenja proračuna'.
16:30 Marko Potrebica (HDZ): Mi danas imamo prvu u nizu odluka gdje će nova gradska uprava donijeti točku sanacije. Mi saniramo najbogatiji grad na planeti. Saniramo nerad, neodgovornost. Indikativno je da nismo nijednom spomenuli odgovornost Upravnog odjela, pročelnika. Odjednom, postavili su ravnateljicu koja ne zna što se događa. Nismo sud i ne želim suditi. Revizija je utvrdila nepravilnosti, naše je da saniramo. Sam sa s ove govornice hvalio DURA-u i pogrešno je što neki misle kako samo DURA nije uspješna. DURA je samo sredstvo za privlačenje sredstava, a nije ih povukao Grad, kao ni komunalna društva'.
16:29 Maro Kristić (Most) je kazao kako se zbog nepravilnosti ne može dovoditi opravdanost postojanja DURA-e.
'Kako je DURA mogla bolje mogla je i DUNEA,' kazao je.
16:25 Orlanda Tokić (zamjenica gradonačelnika Orlanda Tokić, HDZ): 'Točno je kako su povučena sredstva za jedan projekt i da su aplicirana tri projekta koji nisu dobili potrebna sredstva. Radimo reviziju tih projekata i prijavljujemo na novi natječaj.'
16:24 Miho Obradović (HNS): 'Stalno se govori o nenamjenskom trošenju. Je li to za plaće ili nešto više? Gradonačelnik se slikao oko 5 milijuna kuna u Zagrebu, mislim da je za to najzaslužnija DURA tako da ne znam kako baš DURA ništa ne radi'.
16:23 Anamarija Pilato: 'DURA ima 13 zaposlenih i nastavit će se baviti čime se dosad i bavila. Plan je da se više okrene tržišnom djelovanju'.
16:22 Gordan Špero (HDZ): 'Najgore u svemu je što DURA ne obavlja svoju osnovnu djelatnost, a to je izvlačenje novca iz EU fondova. Čime će se DURA baviti ako sad imamo novi odjel samo za to? Koliko zaposlenici DURA-e koštaju Grad i što će oni raditi?'
16:19 Anamarija Pilato (v.d. ravnateljice DURA-e): Revizija je utvrdila nepravilnosti u poslovanju DURA-e te je nastao vanjski dug prema dobavljačima. U koordinaciji s nadležnim Upravnim odjelima i pravnim službom Grada, a po preporukama revizije, pozajmica u 790 tisuća kuna, a rok vraćanja je 12 mjeseci od isteka jednogodišnjeg počeka.
Prijedlog odluke o izmjenama i dopunama Odluke o organizaciji i načinu naplate i kontrole parkiranja u Gradu Dubrovniku u usvojen je jednoglasno.
16:19 Emilijo Puljizević (HDZ): 'Dužnost mi je kao vatrogascu reći kako su i oni imali mjesto, a oni su sada ostali bez povlaštenog parkirnog mjesta kod Vatrogasaca. Nadam se da ćete među institucije uvrstiti i vatrogasce. Vatrogascima je to nužno ne samo zbog posla nego i zbog intervencija.'
16:14 Željko Raguž (Dustra): 'Nije točno naznačeno što znače povoljni uvjeti za ljude koji su davali krv? Ne piše što to točno znači. Zalažemo se za zeleni grad, da nema buke, zagađenja. Uvrstimo i one koji kupe električne automobile ili ih već imaju da imaju također povlaštenu kartu. Također, ne možemo ograničiti tko je na 15 minuta došao ostaviti spenzu, a tko je došao drugom svrhom. Kombiji koji iskrcavaju goste sigurno se smiju onima koji 10 metara niže na Pilama plaćaju. Kako ćemo znati tko je taj tko je tamo stao, a prvenstveno se odnosi na kombije koji iskrcavaju goste? Što se tiče parkinga za osobe s invaliditetom na Pilama, predlažem da se policijsko mjesto zamijeni s mjestima invalide, a da oni dođu na mjesto za policiju pa ćete vidjeti kako više neće biti motora'.
16:12 Marko Potrebica (HDZ): 'Dosad smo imali ljude koje sam zvao svetim kravama. Oni su parkirali na Pilama, a nisu imali pravo. Zato to želimo urediti. Da se ne ponavlja da direktor Sanitata dijeli karte mimo ovoga Pravilnika'.
16:09 Dolores Lujić (Most) je upozorila na nelogičnosti odluke.
16:07 'Ponovno smo na tehničkoj izmjeni odluke. Glavna izmjena je naziv državna tijela; institucije kojima je proširen broj korisnika koji mogu koristiti tu uslugu. Kroz razne peticije smo imali potrebu mijenjati još jednu stvar. Uvažit će se peticija građana s područja Pila u vezi dozvoljene minutaže zaustavljanja. S 10 minuta se vrijeme produljiva na 15 minuta. Također, za naše dobrovoljne davatelje krvi je dosad bilo da oni koji su dali više od 40 puta imaju povlaštenu kartu parkiranja. Sada je to za muškarce 35 puta i više, a za žene 25 puta i više, i predlaže se da oni mogu dobiti povlaštene karte parkiranja,' kazala je gradska pročelnica Irena Kričković Labaš.
16:00 Počela je sjednica Gradskog vijeća.
Tijek prvog dijela sjednice koji se održavao jučer možete progledati odnosno pročitati OVDJE.