SUKOB U MOSTU Mujan i Ban izvadili tešku artiljeriju zbog trase brze ceste
Inače, ta je trasa uzrok brojnih prijepora u javnom prostoru. Različite pristupe ovoj temi po svemu sudeći imaju i gradonačelnik Mato Franković te župan Nikola Dobroslavić, zbog čega ih je resorni ministar Oleg Butković pozvao na to da se 'dogovore oko zajedničkog stava na ovu temu te dođu u Zagreb na sastanak'. Franković je u više navrata izjavio kako je struka ta koja će dati konačan odgovor i kako joj on vjeruje, no kako će uvijek stati iza građana i podržati njihov stav, čak i ako mu trasa osobno ne smeta. A građani se uglavnom protive ovakvom rješenju. Župan Dobroslavić prednost je dao struci kazavši kako je 'ona rekla svoje' te kako o tom pitanju 'ne mogu odlučivati Županija, Grad, udruge ni Srđevci'.
TKO JE 'JUGOSLAVEN', A TKO 'VOJNIK JNA'?
No, znatno očitije neslaganje dogodilo se u Mostu, a zbog sporne trase brze ceste Ban i Mujan ovih se dana ozbiljno prozivaju. Mujan je tako uputio i priopćenje u kojem je uglavnom govorio u šiframa, ali je naglašavao kako su se za određene pozitivne pomake izborili aktivisti, a ne 'zabušanti koji su glancali lakirane cipele i odijela'.
„ Dok su se aktivisti, i njihovi predstavnici u tijelima vlasti Grada i Županije, desetak godina borili, a posljednjih sedam napravili sasvim izvjesne pobjede u gotovo izgubljenoj bitci, zabušanti su glancali lakirane cipele i odijela za nastup kad krenu u probijanje koristeći tzv. brzu cestu preko izvorišta Omble za svoj poligon. Naravno nisu krenuli na organizatore trke (jer su im prejaki), nego podmetati noge sportašima, koji se drže pravila i poštuju one što ih propisuju, ali i provode,“ objavio je, među ostalim, Mujan koji očito želi ukazati na to tko bi u ovoj bitki trebao pobrati tantijeme. Ubrzo se javio i Ban koji je u jednoj od grupa na društvenim mrežama u kojoj su okupljeni Dubrovčani prozvao Mujana, a koja mu je nedugo nakon objave izbrisana.
Navodno su problemi krenuli kad je Ban odlučio ne podržati Mujanov stav prema kojem bi trasa trebala ići novim mostom, u blizini onog dubrovačkog, a onda dalje lijevom stranom Rijeke dubrovačke. Tome se, prema neslužbenim informacijama, usprotivio upravo Ban jer bi i to prometno rješenje, po njegovom mišljenju, bilo pogubno po okoliš, a grubo bi se narušile i vizure Rijeke dubrovačke. Ovaj stav podržao je i Most prilikom izrade svog predizbornog programa, što bi značilo kako Mujanovi prijedlozi nisu uvaženi.
Mujan je prozivao i vrijeđao Bana, tvrdeći kako je 'Jugosloven', 'loš Hrvat', 'krivotvoritelj' i 'politikant'. Ban je potom u objavi na društvenim mrežama povukao pitanje o Mujanovom bivšem JNA, ali i možebitnom partijskom statusu, o opravdanosti primanja vojne invalidske mirovine, stanu koji je dobio kao branitelj, a dodao je i kako mu Mujanov ratni put nije poznat.
MIKUŠ: BAN NIJE IZNIO NIŠTA ŠTO JE U SUPROTNOSTI SA STAVOM MOSTA
Kako je javno izražavanje osobnih mišljenja jedan, a vrijeđanje i klevetanje sasvim drugi pristup, za komentar smo upitali Joška Mikuša, novog koordinatora Mosta za Dubrovnik. Čini se kako u Mostu generalno vlada stav kako su Mujan i Ban slobodni na svojim privatnim profilima izricati svoja mišljenja, no gdje prestaje izražavanje stava, a gdje počinju vrijeđanja i klevete?
Mikuš u izjavi za Dubrovački dnevnik nije htio podrobnije komentirati spomenuta razilaženja u stavovima i teške riječi koje su pri tom pale. Samo je naglasio kako je Mujan nestranački vijećnik na listi Mosta u Županijskoj skupštini, a Ban član koordinacijskog tima koji 'kao takav nije iznio baš ništa što bi bilo u suprotnosti sa stavom Mosta'. Potom je iznio Mostov službeni stav oko trase brze ceste.
„Taj stav je iznesen na konferenciji za medije održanoj na izvoru Omble kad smo predstavili koordinacijski tim, a on je nepromijenjen. Referira se na zaključke i smjernice koje je Most bio donio u siječnju 2021. godine prilikom predstavljanja predizbornog programa. Podsjećam i kako je preko tadašnjeg vijećnika Mosta (op.a. Mara Kristića) predstavljena, a potom i na Gradskom vijeću usvojena deklaracija koju je sastavio Most i kojom se izražava protivljenje ovakvoj trasi brze ceste preko zaštićenog krajobraza Rijeke dubrovačke i samog izvorišta. Mi i dalje zastupamo sve ono što stoji u toj deklaraciji, ali i gradonačelnika Frankovića, ako će se za isto to do kraja zalagati, a što je najvažnije od svega – stanovnike gradskih kotareva Mokošica i Komolac koji iskazuju protivljenje i ne žele takvu ugrozu iznad svojih glava,“ izjavio je Mikuš koji je planiranu trasu brze ceste preko izvorišta Omble nazvao 'lošim rješenjem, ne samo po prirodu i zaštićeno područje, nego i po nemali broj ljudi koji žive u blizini'.
Mikuš naglašava kako Most pri tom ne prejudicira rješenje jer je nepobitna činjenica kako grad, a onda i ostale dijelove županije, treba povezati sa Zračnom lukom Dubrovnik na brži i kvalitetniji način. „No, struka je ta koja bi trebala iznaći druga rješenja. Vjerojatno nijedno nije idealno, ali bi sigurno bilo bolje od ovog koje se sada predlaže,“ zaključuje Mikuš.