'

Njemačka od Facebooka traži anonimne profile

Autor: dubrovackidnevnik.hr Autori fotografija: Guardian
Njemački povjerenik za zaštitu informacija tvrdi da Facebook nedopuštanjem pseudonima kod stvaranja profila krši zakon stoga je pokrenuta tužba protiv osnivača Marka Zuckerberga kojom se traži odšteta od 20 tisuća eura.

 

Povjerenik za zaštitu podataka, Thilo Weichert rekao je da trenutna pravila Facebooka koja traže točan identitet osobe narušavaju njemački zakon o zaštiti ljudskih prava. Naime, u Njemačkoj su svi medijski servisi obvezni korisnicima nuditi mogućnost korištenja pseudonima. Spomenuta država već ima iskustva s tužbama protiv Zuckerberga. Točnije, 2011. godine Njemci su se žalili na opciju 'like' koju je Facebook uveo jer je omogućila kompaniji da uđe u trag korisnicima i prati ih.

Nevedene tužbe još nisu rezultirale uspjehom jer je materijalna moć Facebooka narasla dovoljno da je Zuckerberg u mogućnosti zaobilaziti tužbe poput ovih, pogotovo kada dolaze iz jedne države ili pokrajine. Raspon ove društvene mreže nemoguće je izmjeriti stoga je i njen utjecaj jako teško regulirati. 

Društvene mreže narede, mi ispunjavamo

Facebook mjesečno posjeti otprilike 750 milijuna ljudi. Twitter ima 250 milijuna posjetitelja. LinkedIn 110 milijuna, a Pinterest 85 milijuna. Impresivne su to brojke stoga impresivno i djeluju na mase.

Moć društvenih mreža danas seže u ekstreme te time donekle upravlja našim mislima i uvjerenjima. Facebook, Twitter i ostale slične kompanije nameću nam trendove i zapravo ukazuju na 'ispravno' mišljenje. Teško bi bilo statistički reći koliko smo podležni vjerovati onome što pročitamo na nekoj od društvenih mreža, no taj utjecaj, nebitno koliki je, koriste mnoge tvrtke i time motiviraju ciljanu publiku na neki čin – kupnju proizvoda, sudjelovanje u određenom događaju ili pak oblikovanju mišljenja kao što to najčešće čine političke stranke.

Baš kao što iza određene društvene mreže stoji jedan individualac ili grupa ljudi, na isti način se utjecaj mjeri po pojedinačnom i grupnom. Status pojedinca utjecat će na individualne čitatelje dok će poruka koju odašilje veća organizacija tako djelovati na veći broj ljudi. Naravno, da bi djelovala, poruka mora biti ispravna u smislu da je kratka, ali jasna i usmjerena na određenu ciljanu grupu ljudi.

Facebook i slične mreže nude besplatnu razmjenu poruka i raznih sadržaja na svojoj platformi, no ono što svaki korisnik mora imati na umu je suptilna opasnost koju krije Facebook. Uvodom novih, i korisnicima često nerazumljivih pravila, spomenuta društvena mreža ima mogućnost sakupiti raznolike osobne informacije o korisnicima te ih potom prodati oglašivačima. Iako su protiv Facebooka prošle godine podignute brojne tužbe, nije se dogodila konkretna promjena stoga su korisnici upozoreni da doista paze koliko osobnih informacija dijele.

Društvene mreže danas su zamjenile pisma i staromodna okupljanja, no s druge su strane zbližile stare prijatelje, pomogle u nalaženju starih poznanika i članova obitelji te su omogućile komunikaciju ljudi preko cijele kugle zemaljske.  Uz svoje dobre i loše strane, društveni mediji stalan su gost stoga se prema njima treba tako i ponašati – oprezno. 

Popularni Članci