'

KRAJ SAMOVOLJI EXCELSA NEKRETNINA Gradu Dubrovniku konačno prihodi od žičare

Autor: dubrovackidnevnik.hr Autori fotografija: Lucija Komaić
Zakon o žičarama prošao je drugo čitanje u Saboru. Tijekom rasprave Prijedlog Zakona su podržali su i klubovi HDSSB-a te HDZ-a. Glasovanje je zakazano za idući petak. Usvajanjem Zakona Gradu Dubrovniku konačno će biti omogućeno ostvarivanje prihoda od ove unosne djelatnosti.

Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o žičarama za prijevoz osoba prošao je drugo čitanje u Saboru. Sukladno njemu koncesiju za žičaru dodjeljivat će jedinice lokalne samouprave, u ovom slučaju Grad Dubrovnik, uz suglasnost Ureda za upravljanje državnom imovinom te ministarstva financija i pomorstva.

Koncesija će se dodjeljivati na razdoblje do 50 godina, a Grad će također odlučiti o visini koncesije. Sav prihod slijevat će se u proračun Grada Dubrovnika. Gradonačelnik Andro Vlahušić u više navrata je najavio da će Grad tražiti od 10 do 25 posto od svake prodane karte.

Govoreći o prijedlogu Zakona saborska zastupnica SDP-a Tatjana Šimac Bonačić u ime kluba ove stranke rekla je kako je temeljni razlog donošenja ovog zakona potreba usklađivanja sa Zakonom o koncesijama, ali i usklađivanje s regulativama Europske unije. Smatra kako će Zakon riješiti nedoumice koje su postojale zbog nepostojanja zakonske regulative te kako će doprinjeti iskorištavanju naših potencijala i prirodnih ljepota. Istaknula je također kako će poslužiti kao primjer drugim gradovima i općinama koje namjeravaju svoju ponudu upotpuniti panoramskim žičarama.

-'Nekadašnja Atlasova žičara izgrađena je 1969. godine', podsjetila je Šimac Bonačić te napomenula kako je Atlas sve do 1991. na ime naknade za turističku atrakciju bivšoj Općini Dubrovnik godišnje plaćao 10 posto od dohotka ostvarenog po ovoj osnovi.

Podsjetimo, dubrovačka žičara devastirana je tijekom Domovinskog rata, a tvrtka Excelsa nekretnine iz grupacije Lukšić u njenu obnovu uložila je 5 milijuna eura. Žičaru je u rad u ljeto 2010. pustila tadašnja premijerka Jadranka Kosor, a sve od tada Excelsa vozi bez koncesijskog odobrenja, isključivo temeljem privremene dozvole za rad, vješto izbjegavajući sve pokušaje gradonačelnika Andra Vlahušića koji bi rezultirali plaćanjem naknade gradskom proračunu.

Petar Ipšić

Popularni Članci