'

TKO ĆE KUHATI KAMPANJU? Otkriveno za koje opcije će raditi poznati PR stručnjaci, među njima i Krešimir Macan

Autor: dubrovackidnevnik.hr Autori fotografija: Zarko Basic/PIXSELL
Superizborna godina s čak trima najavljenim izborima - parlamentarnim, europskim i predsjedničkim - donosi jednako toliko predizbornih kampanja, a onda i goleme prilike za angažman raznim PR stručnjacima, komunikacijskim savjetnicima i političkim konzultantima. Dio njih angažiran je isključivo za odnose s javnošću i medijima, a dio i na strateškim komunikacijama - pa i na samom formiranju politika i predizbornog programa.

Istovremeno dio tih stručnjaka istupa u javnosti i katkad ostavlja, ili želi ostaviti, dojam neovisnih analitičara, premda zapravo iz sjene rade za neke od političkih aktera. Tako se medije i birače dovodi u zabludu pa su udruga GONG, Hrvatsko novinarsko društvo i Sindikat novinara Hrvatske danas javno pozvali medije i novinare da u takvim prilikama svoje goste i analitičare pozovu da se javno deklariraju.

U samom SDP-u za tportal je neslužbeno potvrđeno da i dalje traje angažman irskog komunikacijskog stručnjaka Alexa Brauna, započet prije nešto više od godine dana. Braun je u hrvatskoj javnosti prepoznat kao strateg kampanje koja je SDP pod Zoranom Milanovićem 2015. godine zamalo ostavila na vlasti.

Zasad nije moguće doznati hoće li, uz njega, Grbinova stranka ili koalicija angažirati još koju domaću agenciju ili PR stručnjaka.

U HDZ-u su također zakopčani oko ovih pitanja, no iz PR-ovskih krugova neslužbeno se može doznati da će se uglavnom osloniti na tim s kojim su 2020. godine odnijeli pobjedu na parlamentarnim izborima. On je tada uključivao prije svega 'kućne snage' poput Roberta Kopala, poznatog po čuvenoj teoriji 'crnog labuda', te Miljenka Manjkasa i glasnogovornika stranke Zoltana Kaboka, a na tim izborima - kao i na nekim prethodnim te na lokalnim izborima godinu kasnije - zabilježen je i angažman Ines Kozine.

Tportal je želio dobiti njezin komentar na tu temu, no Kozina se ispričala dnevnim obvezama.

Cijeli niz komunikacijskih stručnjaka za tportal se javno deklarirao da u predstojećoj predizbornoj neće biti angažirani i neće raditi ni za jednu političku opciju. Dio njih ne želi da ih se vezuje za bilo koju stranku, a dio je donio poslovnu odluku da im, pojednostavljeno, to predstavlja veliku javnu izloženost uz ne osobito veliku zaradu. Dio njih čeka lokalne izbore iduće godine, na kojima će surađivati s različitim političkim opcijama u različitim dijelovima Hrvatske.

'Ne, neću raditi ni za koga. Često istupam u javnosti i komentiram politička događanja i savjesno je to da se deklariram: ne radim ni za stranačke ni za nestranačke, ni za zavisne ni za nezavisne kandidate. Imam svoju malu tvrtku s devet zaposlenih kojima trebam isplatiti plaće', decidirano za tportal kaže PR stručnjakinja Ankica Mamić.

Ona je u dosadašnjim kampanjama - izuzevši onu prije tri godine, kada je izgubio izbore za župana - često surađivala sa šefom Reformista Radimirom Čačićem.

'Izbjegavamo političke kampanje i ne radimo ih već godinama, a tako će biti i s predstojećom', rekao nam je Božo Skoko u svoje osobno te u ime agencije Millenium.

'U Hrvatskoj nećemo raditi na ovim parlamentarnim izborima, angažirani smo u inozemstvu. No dogodine ćemo sasvim sigurno raditi veći broj kampanja na lokalnim izborima', kaže za tportal Jerko Trogrlić. On i njegova agencija, inače, na prethodnim lokalnim izborima pružali su usluge nizu kandidata iz različitih političkih opcija, poput HDZ-ovog gradonačelnika Osijeka Ivana Radića ili gradonačelnika Trogira iz redova SDP-a Ante Bilića.

Trogrlićev kolega i jedan od viđenijih hrvatskih PR stručnjaka Krešimir Macan već se javno deklarirao: u kampanji će raditi za IDS, stranku s kojom - kao i sa županijom kojom ona vlada - surađuje već dug niz godina.

S druge strane Boris Malešević, poznat između ostalog kao autor Milanovićeva slogana 'Predsjednik s karakterom' na prethodnim predsjedničkim izborima, po neslužbenim informacijama radit će na čak dvije političke kampanje - no on sam odbio je za tportal otkriti o kome se radi.

U kampanji stranke Centar splitskog gradonačelnika Ivice Puljka očekivano će ulogu imati Ivica Relković, koji je njegov trajni savjetnik, dok stranka Možemo! ne mijenja tim koji im je na lokalnim izborima 2021. godine pomogao u uvjerljivoj pobjedi u Zagrebu.

'Tvrtka Melden komunikacije radit će i kampanju za parlamentarne izbore', rekao je za tportal komunikacijski stručnjak Josip Jagić.

Popularni Članci