NIJE BAŠ NEKI INTERES ZA VILAMA ‘Mislili su da će posao doći sam ako izgrade kuću i bazen’
Bližimo se vrhuncu ljetne sezone 2024., a hrvatski turizam suočava se s izazovima zbog neusklađenosti ponude i potražnje u sektoru smještaja. Zoran Pejović, glavni izvršni direktor za transformaciju poslovanja u Lošinj Hotels & Villas, istaknuo je na LinkedInu da Hrvatska ima najnepovoljniji omjer hotelskih soba i privatnog smještaja među mediteranskim destinacijama.
Pejović zagovara potrebu za, kako piše na LinkedInu, zdravom ravnotežom između luksuznih hotela, hotela srednje klase te privatnog smještaja, od apartmana do vila s privatnim bazenima. Trenutno ta ravnoteža u Hrvatskoj ne postoji. “Kako u Hrvatskoj nema ni jednog globalnog luksuznog brenda, nemamo doseg koji ti brendovi sami sebi pružaju”, naglašava Pejović, a prenosi Poslovni.
"Prošla je godina bila mali znak upozorenja, ali uspjeli smo. Čini se da je ove godine druga priča. Upravo sam sada, 21. srpnja, pogledao dostupnost vila i kuća s bazenima na Airbnbu, za 6 gostiju i više. Pogledao sam rezultate dostupnosti i za tjedan od 27. srpnja do 3. kolovoza, od subote do subote, i oni su više nego zabrinjavajući.
Samo u Istri ima 467 kuća koje odgovaraju ovoj pretrazi, na Kvarneru 387, a u Dalmaciji 405 kuća. To je 1259 kuća i vila s bazenima, s gotovo 5000 slobodnih soba. Da je riječ o 25 hotela s po 200 soba, to bi jedno od najvećih hrvatskih hotelskih poduzeća učinilo potpuno praznim u vrhuncu sezone.
Međutim, da se radi o hotelima, tamo bi bilo barem 25 menadžera prodaje i marketinga s nekim alatima i znanjem na raspolaganju. Privatnim iznajmljivačima preostaje spuštanje cijena na Airbnbu, moljenje banaka da im produže kredite i nada da će se dogoditi neki novi globalni poremećaj koji bi donio posao na našu obalu.
Nije neka strategija”, objavio je Pejović na LinkedInu.