'

Kinezi koji su gradili Pelješki most dogovorili novi veliki posao gradnje izlaza na autoput

Autor: dubrovackidnevnik.hr Autori fotografija: DD
Tvrtka China Road and Bridge Corporation predala je najpovoljniju ponudu za gradnju 14,7 kilometara nove brze ceste

Kineska tvrtka China Road and Bridge Corporation predala je najpovoljniju ponudu za izgradnju 14,7 kilometara nove brze ceste od čvorišta Brestovac Požeški do čvora Godinjak. Riječ je o brzoj cesti koja bi trebala biti direktan spoj Požege na autocestu A3 Zagreb – Lipovac. Na natječaj Hrvatskih cesta pristigle su ponude kineske tvrtke i zajednice ponuditelja tvrtki Strabag i Osijek-Koteks., piše Jutarnji

Procijenjena vrijednost radova je 126,09 milijuna eura bez PDV-a, a obje pristigle ponude su iznad te vrijednosti. Ponuda CRBC-a iznosi 159,8 milijuna eura bez PDV-a, a ponuda Strabaga i Osijek-Koteksa 179,8 milijuna eura bez PDV-a. Nakon izgradnje Pelješkog mosta i pobjede na natječaju za izgradnju tunela kroz Kozjak, ovo je treći veliki posao koji bi tvrtka CRBC mogla raditi u Hrvatskoj.

Cijeli projekt gradnje brze ceste trebao bi se odvijati u četiri faze, a ovaj natječaj obuhvaća prve dvije. U prvoj će se izvoditi radovi na izmještanju i zaštiti elektroenergetskih instalacija i napajanja električnom energijom na dionici od Brestovca Požeškog do čvorišta Staro Petrovo Selo.

Druga faza obuhvaća gradnju desnog kolnika brze ceste od čvorišta u Brestovcu Požeškom do čvorišta u Godinjaku. Treća faza podrazumijeva gradnju poddionice dijela brze ceste iza čvorišta Godinjak do čvorišta Staro Petrovo Selo, a četvrta gradnju lijevog kolnika ceste na poddionici od Brestovca Požeškog do Godinjaka.

U sklopu gradnje poddionice od Brestovca Požeškog do čvorišta u Godinjaku potrebno je sagraditi tunel dužine 1700 metara i nekoliko vijadukata. Rok za izgradnju ovog dijela ceste je 48 mjeseci. Planira se i gradnja novog čvora Staro Petrovo Selo na autocesti A3 kojim bi se ova brza cesta spojila na autocestu.

Ova brza cesta od iznimne je važnosti za Požeško-slavonsku županiju jer je Požega jedino županijsko središte u Hrvatskoj koje nema direktan izlaz na autocestu. Požega je danas s autocestom spojena preko Nove Gradiške neadekvatnom državnom cestom koja je u lošem stanju i često je zatvorena za promet.

Odluku o prihvaćanju ponude za gradnju ove brze ceste Hrvatske ceste trebale bi donijeti tijekom sljedećih 120 dana.

Popularni Članci