'

TKO ĆE MOĆI OKO GRADA? Taksistima dodijeljena stajališta ispred DOC-a, bazena i na Pločama, dvije lokacije problematične

Autor: Ivona Butjer Mratinović Autori fotografija: Goran Mratinović/DD
Poznati su rezultati natječaja za autotaksi stajališta. Plavi taksi Dubrovnik dobio je stajališta ispred bazena u Gružu, Udruga Ploče dobila je u zakup stajališta na Pločama, udruga Žuti taksi ona na Pošti Lapad… Čini se kako će se natječaj za stajališta u Hladnici, ispred zgrada solidarnosti, ponavljati dok su za ona prekoputa Jadrolinije uložene žalbe  

Liberalizacija autotaksi tržišta stvorila je ogromne probleme na dubrovačkim prometnicama. Nesnosne gužve stvaraju se diljem grada, posebno oko same povijesne jezgre, a vidljivo je kako većinu prometa čine taksi vozila.  

Kako bi se spriječili ovakvi scenariji u budućnosti, Dubrovnik postaje prvi grad u Hrvatskoj koji uvodi zonu posebnog prometnog režima, što je i preporuka UNESCO-a. Cilj je smanjiti gužve oko Grada i uvesti red. Testna faza krenula je 1. rujna ove godine, a prije nekoliko mjeseci je i raspisan natječaj za taksi stajališta koji se privodi kraju.  

DODIJELJENE TRI LOKACIJE  

Natječaj je raspisan za pet lokacija gdje se rezervirana parkirališna mjesta, dakle autotaksi stajališta, daju u zakup na razdoblje od pet godina. Riječ je o stajalištima ispred zgrada solidarnosti, ispred DOC-a, kod bazena u Gružu, prekoputa Jadrolinije u Gružu i na Pločama. Svi koji su se javili na natječaj morali su ispuniti posebne uvjete te ponuditi zakupnine. Minimalna mjesečna zakupnina za stajališta ispred zgrada solidarnosti i ispred DOC-a je 700 eura, ispred bazena i Jadrolinije 900, a za Ploče 2 500 eura.  

Plavi taksi Dubrovnik dobio je stajališta ispred bazena u Gružu, Udruga Ploče dobila je u zakup stajališta na Pločama, udruga Žuti taksi ona na Pošti Lapad… Čini se kako će se natječaj za stajališta u Hladnici, ispred zgrada solidarnosti, ponavljati jer nisu ispunjeni uvjeti prijavljenih dok su za ona prekoputa Jadrolinije uložene žalbe drugostupanjskom tijelu, a to je Dubrovačko-neretvanska županija. Žalbe su uložile udruge Lider Taksi i Arba Nevera. 

“Natječaj je bio raspisan za zakup rezerviranih parkirališnih mjesta na pet lokacija. 
Natječaj je dovršen za tri lokacije i to: 
- Udruženju Žuti taxi Dubrovnik odobren je zakup 14 rezerviranih parkirališnih mjesta na uličnom parkiralištu u ulici Kralja Tomislava-DOC 
- Taxi udruzi Ploče Dubrovnik odobren je zakup 5 rezerviranih parkirališnih mjesta na uličnom parkiralištu u ulici Frana Supila na Pločama 
- Udruženju autotaksi prijevoznika grada Dubrovnika odobren je zakup 5 rezerviranih parkirališnih mjesta na izvanuličnom parkiralištu u Vukovarskoj ulici-ispred bazena u Gružu 
Vezano za druge dvije lokacije za koje natječaj nije dovršen: 
- Udruzi obrtnika autotaksi prijevoznika Orlando odobren je zakup 9 rezerviranih parkirališnih mjesta na uličnom parkiralištu na Obali Pape Ivana Pavla II (preko puta Jadrolinije), ali natječaj nije dovršen jer je uložena žalba koja je trenutno na rješavanju na II .stupnju 
- za 14 rezerviranih parkirališnih mjesta na uličnom parkiralištu u ulici Iva Vojnovića (ispred zgrada Solidarnosti) natječaj će se ponoviti jer nitko od ponuditelja nije ispunjavao uvjete iz natječaja” potvrdili su iz Grada Dubrovnika za Dubrovački dnevnik.  

ONI ĆE MOĆI TAKSIRATI U ZONI POSEBNOG PROMETNOG REŽIMA 

Dobivanje zakupa stajališta ujedno je i 'zeleno svjetlo' za prolazak oko Grada. Dakle, one udruge koje dobiju zakup taksi stajališta na spomenutim lokacijama, također će moći taksirati u zoni posebnog prometnog režima. Uz njih, to su i one udruge koje imaju sklopljene ugovore s Lukom Dubrovnik odnosno Zračnom lukom Ruđera Boškovića, s time da će ovi posljednji moći samo vršiti iskrcaje oko Grada, ali ne i ukrcaje.  

U odgovoru Grada na upit Dubrovačkog dnevnika stoji i kako bi, do kraja godine, trebao biti raspisan i natječaj na temelju kojeg pravne i fizičke osobe-obrtnici koji obavljaju autotaksi prijevoz, ostvaruju pravo ulaza, prometovanja i izlaza iz užeg područja Grada Dubrovnika za određeni broj vozila. Preduvjet raspisivanju natječaja je donošenje Odluke o uvjetima, postupku, načinu raspisivanja i provedbe javnog natječaja temeljem kojeg pravne i fizičke osobe-obrtnici koji obavljaju autotaksi prijevoz, ostvaruju pravo ulaza, prometovanja i izlaza iz užeg područja grada Dubrovnika za određeni broj vozila na Gradskom vijeću. Prema neslužbenim informacijama, taj bi se natječaj raspisao za 100 ponuditelja.  

SMEĐA PROPUSNICA KAO ZELENO SVJETLO ZA OKO GRADA  

Svi oni dobit će tzv. 'smeđu' propusnicu kako bi mogli obavljati svoju djelatnost i oko Grada. Naime, smeđa propusnica odnosi se na određene su pravne osobe, fizičke osobe – obrtnike i osobe koje obavljaju drugu samostalnu djelatnost, a koje imaju osigurano parkirališno mjesto ili osigurane pretpostavke za korištenje parkirališnog mjesta za vozilo za koje se izdaje propusnica, čije se vozilo koristi u svrhu obavljanja gospodarske djelatnosti uključivo prijevoz za vlastite potrebe. Svi ostali taksisti na Ilijinoj glavici će biti zaustavljeni, odnosno neće moći proći oko Grada.  

Gradonačelnik Mato Franković u svojim je javnim istupima govorio kako Dubrovnik u sezoni broji oko 9 tisuća taksista. Cilj je taj broj znatno sniziti, kako bi se smanjile i prometne gužve. Međutim, jedino mjesto na kojem se to može i učiniti jest područje oko Grada, čijim prometom sada gospodari grad. Na svim ostalim prometnicama vrijede drugačija pravila, ona koja je donijela liberalizacija autotaksi tržišta gdje tu djelatnost mogu obavljati svi oni koji imaju dozvolu. No, pretpostavka je kako će onemogućavanje taksiranja za najveći dio taksista oko Grada obeshrabriti dio njih, prvenstveno za dolazak u Dubrovnik tijekom sezone i ostvarivanje brze zarade.  

SMOLJKO: NEĆE SE SAMO SMANJITI GUŽVE, STAT ĆE SE I NA KRAJ 'ILEGALCIMA' 

Dubrovački taksisti načelno podržavaju ovu odluku. S novim pravilima je suglasan i Ivica Smoljko, predsjednik Udruženja autotaksi prijevoznika grada Dubrovnika 'Plavi taksi'. Kako kaže, cijeli tekst odluke je fantastičan, samo ga treba primijeniti u praksi.  

„Ona je važna ne samo kako bi se smanjile gužve, nego i kako bi se stalo na kraj osobama koje krše pravila, a prema nekim našim procjenama, nekih 60-ak posto vozila koja trenutno obavljaju autotaksi djelatnost su nelegalna. Nismo protiv liberalizacije, ali neka pravila treba poštovati. Po mom mišljenju, sigurno 60 posto tih ljudi ili nemaju nikakve dozvole za obavljanje djelatnosti, ili ne ispunjaju uvjete, primjerice voze preko aplikacije, a nemaju istaknuta obilježja na vozilu. To se kažnjava kaznama od 10-ak tisuća eura“, kazao je Smoljko dodavši kako i inspektorat, i prometni redari rade jako dobar posao no kako je previše vozila na prevelikom području da bi sve mogli iskontrolirati u svakom trenutku.  

Predsjednik Udruženja obrtnika autotaksi prijevoznika Dubrovnik Miše Miloslavić također pozdravlja uvođenje promjena i poručuje – svatko normalan će podržati ovu odluku.  

„I ovi natječaji su put ka uvođenju reda u djelatnost. Sigurno će biti više reda, no pitanje je uvijek naravno – u kojoj mjeri. Mislim kako je to teško potpuno urediti, ali svako nastojanje koje ide ka tome, sigurno će poboljšati cijelu situaciju i treba ga pozdraviti“, tvrdi Miloslavić.  

Podsjetimo, zona posebnog prometnog režima trenutno je u testnoj fazi, a od 1. siječnja će početi njena primjena, dok se od ožujka planira i kažnjavanje svih onih koji se ne pridržavaju pravila.   

Popularni Članci