Pet nezavisnih nagrađivanih filmova koje su režirale žene
Francuski film “Vrijeme posjete” s Isabelle Huppert u glavnoj ulozi, glumačkoj legendi koja je nakon premijere filma na ovogodišnjem festivalu u Cannesu isticala kako je to, zbog svoje teme, jedan od najvažnijih filmova u njenoj karijeri. Ona glumi dobrostojeću Almu čiji je suprug završio u zatvoru nakon što je skrivio prometnu nesreću. Tijekom posjeta u zatvoru, upoznaje tamnoputu Minu (Hafsia Herzi) čiji je suprug također u zatvoru. Kako Mina živi daleko od zatvora tako joj Alma ponudi smještaj u svom domu kako ne bi trebala neprestano putovati, te se između dvije žene različitog duštvenog i socijalnog statusa, ali s istim problemom – supruzi su im u zatvoru – razvija poseban odnos. Film je režirala Patricija Mazuy I na program je u Dvorani Visia.
“Zelena granica” poljske redateljice Agnieszke Holland, snimljen je u crno-bijeloj tehnici snažnog kontrasta, a prati obitelj izbjeglica iz Sirije, učiteljicu engleskog iz Afganistana i graničara koji se tijekom najnovije izbjegličke krize u Bjelorusiji susreću na ničijoj zemlji na granici Poljske i Bjelorusije. Nominiran za nekoliko Europskih filmskih nagrada i premijerno prikazan u Veneciji, gdje je osvojio Posebnu nagradu žirija, film je hvaljen zbog dojmljivog, neuljepšanog prikaza ljudske patnje i geopolitičkih igara koje ju samo pogoršavaju. Holland je glasna zagovornica demokracije i ljudskih prava i često progovara protiv autoritarnih režima i nepravde. U njezinoj domovini Poljskoj film je izazvao bijes protiv ultrakonzervativne vlade – i postao neočekivan hit na blagajnama kina.
Norveška drama "Ljubavi" , redateljice Lilje Ingolfsdottir izabrana je, prema glasanju publike, za najbolji film ovogodišnjeg 18. Festivala tolerancije. Riječ je o filmu koji tematizira zamršen bračni odnos i bavi se psihološki nabijenim situacijama koje se reflektiraju i na ostale dijelove života.
U DokuKinu srijedom na programu je moćan japanski dokumentarac “Dnevnici iz crne kutije” u kojem novinarka Shiori Ito opisuje vlastiti slučaj kada je bila žrtva seksualnog napada te prikazuje s čime se sve suočavala kada je prijavljivala slučaj, što govori o japanskom pravosuđu, nakon čega je postala jedno od vodećih lica japanskog MeToo pokreta. Film je osvojio Veliku nagradu žirija na festivalu u Sundanceu u konkurenciji međunarodnih dokumentarnih filmova.
Točan raspored projekcija pogledajte na www.kinematografi.org